# 29.07.2010, 19:30.Měla bych na Vás prosbu. Počátkem září 2010 plánuji s rodinou cestu autem do Francie do města Giens. Ráda bych Vás požádala o radu, kterou vhodnou trasou jet do této oblasti. Jeli jsme již 2x do Francie přes Rakousko, Itálii a podél pobřeží ve Francii. Letos bychom se rádi vyhnuli Brennerskému průsmyku, kde bývají zácpy. Je možné jet cestou přes Německo a vyhnout se švýcarským dálnicím? Děkuji Vám za Vaši případnou odpověď a radu. Šárka.
Ano, je to možné. Jeďte přes Rozvadov - Nürnberg - Heilbronn - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Lyon - Valence - Orange - Aix en Provence - Toulon - Hyeres - Giens. Na mýtném ve Francii zaplatíte € 56,90.
# 01.07.2010, 14:22.Dovoluji si Vás ještě jednou obtěžovat ohledně rady kudy a zakolik. Po cestě z francouzského Antibes do Prahy jsme se rozhodli navštívit italskou Pisu a Florencii. Můžete mi prosím napsat, kolik budou stát poplatky cestou z Antibes do Florencie přes Pisu a potom doporučit cestu z Florencie do Prahy a kolik budou stát poplatky? Cesta Praha - Antibes je již díky Vaší radě určená, tato nejkratší a nejlevnější: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Memmingen - Bregenz - Hohenems - Vaduz - Chur - Lugano - Como - Milano - Genova - Nice - Antibes. Zpáteční cesta díky návštěvě Florencie bude muset být jiná a bude asi stát úplně jiné peníze. Předem moc děkuji za radu a přeji hezké prázdniny. Miroslav.
Ve Francii zaplatíte mýtné ve výši € 6,20. V úseku Ventimiglia - Pisa zaplatíte € 29,10. V úseku Pisa - Florencie € 6,00, v úseku Florencie - Brenner € 28,60, za průjezd Brennerem € 8,00 a v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90. V Německu se mýtné neplatí.
# 16.06.2010, 21:24.Jedu o prázdninách do Francie - Aray. Je to přes celou Francii a mám strach z poplatků na dálnicích. Nevíte, kolik zaplatím, nebo se dá některým vyhnout? Děkuji. Jiří.
Na tak dlouhé trase nedoporučujeme dálnice objíždět. V Německu se dálnice neplatí, ve Francii zaplatíte na mýtném celkem € 53,70. Při cestě zpět je mýtné ve stejné výši.
# 16.06.2010, 13:14.Již jednou jsem vás kontaktoval a velmi dobře jste mi poradil s cestou Praha - Antibes. Tentokrát bych se chtěl zeptat, zda byste neměl radu ohledně návštevy zajímavých míst po cestě. V Antibes budeme mít ubytování v kempu od soboty do soboty, ještě jsme si zarezervovali ubytováni v hotelu Formule 1 v Nice od soboty do úterý a potom vyrazíme do Prahy, kde musíme být ve středu odpoledne. Máme na cestu tedy od úterního rána do středy odpoledne s tím, že není problém z Nice odjet i o den dříve tedy v pondělí. Jedem v půlce srpna. Jsme 4 dospělí a dvě děti 15 a 17 let, neměl byste nějakou radu, kam se po cestě (jedeme doporučenou nejlevnější a nejkratší trasu Francie - Itálie - Švýcarsko - Německo - ČR) podívat, co by stálo za to vidět a případně zda tušíte, zda by se dalo v místě někde jednu noc za rozumné peníze přespat? Nejlepší na přespání je pro nás Formule 1, protože nám stačí dva třílůžkové pokoje a ceny jsou tam přijatelné, ale v Německu jich moc není, v Itálii nejsou vůbec a ve Švýcarsku nic moc. Nahrazují je hotely Etap a Ibis, ale ty jsou už jen dvoulůžkové a musíme si platit tři pokoje :-( Předem děkuji za jakoukoliv radu nebo návrh a přeji hezký den. Miroslav.
Těch míst po cestě, které stojí za zhlédnutí je spousta. Dáme Vám alespoň jeden tip v každé zemi. Ve Francii je to určitě Monaco. V Itálii doporučujeme navštívit Finale Ligure nedaleko Savony. Najdete zde zbytky opevnění se vstupními branami a věžemi. Dominantou města je Castel Gavone. Ve Švýcarsku doporučujeme navštívit jezero Lugano. Když sjedete z dálnice v Bissone a přejedete na jeho druhý břeh do Melide, najdete tam Swiss Miniatur, miniaturní Švýcarsko s přibližně stovkou miniaturních modelů švýcarských pamětihodností ve zmenšení 1:25. Kousek za hranicí v Itálii je možné se také levně ubytovat. Jedná se o Campeggio ai Colli Fioriti ve vesničce Castiglione d' Intelvi. Třílůžkový pokoj Vás tady přijde na € 47,00. Ubytování můžete hledat také na Booking.
# 07.06.2010, 13:54.Vážení Řehůřkovi, jsem z Prahy a letos cestuji do Port Grimaud, poradíte mi, prosím, nejrychlejší cestu? A kolik zaplatím na poplatcích cestou? Moc děkuji za vaše stránky i za odpověď. S pozdravem M.
Vaše optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Memmingen - Bregenz - Hohenems - Vaduz - Chur - Lugano - Como - Milano - Tortona - Savona - Ventimiglia - Nice - Le Muy - Port Grimaud. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete Korridor Vignette v ceně € 2,00, ve Švýcarsku dálniční známku v ceně CHF 40,00, v Itálii zaplatíte na mýtném celkem € 26,10 a ve Francii € 12,70.
# 30.05.2010, 23:37.Řehůřkovi, velké díky za vaše stránky! V červnu jedeme trasu Plzeň - Port Grimaud ve Francii. Cesta je mi jasná z přecházejících odpovědí, ale chtěl bych se zeptat na cestu po Francii. Bude lepší se držet dálnice A8 a u Le Muy sjet na Sainte Maxime do Port Grimaud nebo dříve sjet k pobřeží a jet podél moře? Děkuji za odpověď. Jiří.
Určitě doporučujeme sjet až u Le Muy. D25 vede až do Sainte Maxime mimo zástavbu, oproti D559, která vede po pobřeží téměř pořád v zástavbě a kolem několika přístavů, kde je riziko hustého provozu. Rozdíl na mýtném činí jen přibližně € 0,50.
# 27.05.2010, 12:42.Moc děkuji za rady a naplánovanou cestu. Ještě bych se chtěla zeptat, zda nevíte, kde se dá v Monaku parkovat. Chtělo by to něco levného, nebo zda je lepší zaparkovat mimo Monako a do Monaka jít pěšky? Nemáte s tím nějakou zkušenost? Moc děkuji za cenné rady. S pozdravem Hana.
Vše o parkování v Monaku najdete na Monaco Parkings. V menu Fiches Parkings máte seznam veřejných parkovišť. Kliknutím na Télécharges si můžete u každého zobrazit mapu. K dispozici jsou informace o umístění, omezení (např. zákaz přívěsných vozíků), spojení veřejnou dopravou, možnosti platby a samozřejmě podrobný ceník atd.
# 24.05.2010, 07:18.Děkuji za Vaše velmi užitečné rady. Chtěl bych se Vás ještě zeptat, zda tušíte, zda se někde dá bez problémů sehnat Korridor Vignette. Na německo - rakouské hranice dorazíme někdy kolem druhé hodiny ranní a nerad bych tam v tuto dobu zůstal viset, protože nebude možné někde tuto vignette koupit. Předem děkuji. Miroslav.
Odpověď na Vaši otázku najdete v odpovědi ze dne 16.01.2010, 10:02.
# 17.05.2010, 00:04.Chtěla bych Vás požádat, zda byste mi mohl napsat trasu z Prahy do Paříže, zda se musí jet po dálnici, případně kolik by činilo mýtné? Pokud to bude možné, tak bych poprosila o nejkratší možnou trasu a kdyby byla i nejlevnější, tak by to bylo naprosto úžasné. Děkuji, přeji krásný den. K.
Vaše optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Nürnberg - Heilbronn - Mannheim - Kaiserslautern - Saarbrücken - Metz - Reims - Paris. V Německu se dálnice neplatí, ve Francii je mýtné ve výši € 27,00. V Německu tedy nemá význam jet mimo dálnici, ve Francii můžete přibližně kopírovat dálnici po silnicích nižších tříd. Doporučujeme však i tady jet po dálnici.
# 13.05.2010, 20:03.Děkujeme :-) Je to náhoda, ale ještě jsem se Vás chtěla zeptat, jaká je ve Francii praxe s platbami kartou - na benzínkách, v supermarketech, restauracích atd. My spíše vozíme hotovost, ale říkali jsme si, že je karta bezpečnější. Moc děkuji za vaši ochotu a zdravím. Michaela.
Platební karty jsou ve Francii samozřejmě běžně akceptovány téměř všude. Francie, Velká Británie a Švédsko byly kolébkou platebních karet v Evropě. Problém může nastat u automatických čerpacích stanic, které většinou akceptují platební karty vydané ve Francii. Někde může být také požadována minimální částka, která se platí. Na dálnici musíte jet k bráně se symbolem platební karty. Síť bankomatů je ve Francii hustá.
# 07.05.2010, 19:20.Vážení Řehůřkovi, objevila jsem Vaše velmi praktické stránky a dovolila bych si Vás požádat o odpověď a radu, pokud to bude ve Vašich silách. Jedeme do Bretaně a zvolili jsme tuto trasu: Praha - Saarbrücken - Metz - Reims - Paris (ne po Francilienne, ale přes městský okruh - jedeme v noci - Créteil - Palaisieau - Ablis) - Chartres - Le Mans - Laval - Rennes - St. Brieuc - Morlaix - prakticky celá trasa po dálnici. Bohužel se mi zatím nikde na celém webu nepodařilo najít přesnější informace o cenách za dálniční a silniční poplatky. Pokud byste nám mohli poradit - předem moc děkujeme. S přátelským pozdravem Michaela.
Na mýtném ve Francii zaplatíte € 53,70 v jednom směru.
# 04.05.2010, 16:39.Na internetu jsem našel Vaše velmi praktické stránky a tak bych se chtěl zeptat na pár věcí. Především kolik mě bude stát cesta po dálnici z Ženevy do Toulouse? Která by byla nejvhodnější trasa? A zda byste mi doporučili nějaké zajímavé místo k zastávce trasou do Toulouse? Cesta se uskuteční na začátku července. S poplatkem ve Švýcarsku počítám. Předem děkuji za odpověd. S pozdravem Michal.
Vaše optimální trasa je následující: Ženeva - Annecy (A41) - Chambéry (A41) - La Tour du Pin (A43) - Voreppe (A48) - Valence (A49) - Orange (A7) - Nimes (A9) - Montpellier (A9) - Narbonne (A9) - Toulouse (A61). Na mýtném ve Francii zaplatíte celkem € 58,90. Cesta je to dlouhá, pokud Vám zbude trochu času, určitě se zastavte v Provence, kterým budete projíždět. V Orange a Nimes najdete nádherné římské stavby, v Avignonu (jen malá zajížďka) papežský palác a legendární most.
# 10.04.2010, 18:47.Plánujeme cestu do Saint Christol, podle trasy na Google je vidět, že některé úseky jsou zpoplatněné, můžete nám poradit, zda je možné nějak ušetřit, a kolik nás celkem mýtné bude stát? Děkuji. L.
Vaše optimální trasa vede přes Německo: Rozvadov - Nürnberg - Heilbronn - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Lyon - Valence - Avignon - Saint Christol. V Německu se dálnice neplatí, ve Francii zaplatíte na mýtném celkem v jednom směru € 42,90. Možnosti úspory do Lyonu najdete v odpovědi ze dne 28.02.2010, 10:34. Stejně tak z Lyonu do Avignonu můžete jet po N7. Doporučujeme však cestovat po dálnici, je to přehlednější a mnohem rychlejší.
# 01.04.2010, 20:09.V červnu jsme se s rodinou rozhodli jet na Korsiku. Rád bych Vás požádal o Váš názor na nejvhodnější trasu z Tábora do Livorna a také na přibližnou časovou náročnost. Trajekt odjíždí v neděli ráno v 9:00. A naposledy, zda byste mi mohli sdělit případné úskalí cestování autem po Korsice. Děkuji. S pozdravem Milan.
Vaše optimální trasa je následující: Tábor - České Budějovice - Dolní Dvořiště - Linz - Salzburg - Rosenheim - Innsbruck - Brenner - Bolzano - Trento - Verona - Modena - Bologna - Firenze - Firenze Scandicci - Collesalvetti - Livorno. Počítejte včetně základních přestávek s 12. hodinami. My bychom však volili větší rezervu. Doporučujeme být v přístavu minimálně dvě hodiny před odjezdem. Co se poplatků týče, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90 (nebo dvě při delší cestě), v Německu se dálnice neplatí, průjezd Brennerem Vás přijde na € 8,00 a mýtné v Itálii na € 29,50. Při jízdě na Korsice počítejte s úzkými a krkolomnými cestami ve značně členitém terénu, často bez svodidel. Pokud jste však dobří a vyjetí řidiči nebude Vám to dělat žádné problémy. Jen si dávejte pozor při vyhýbání se s protijedoucími auty. Dost často se na Korsice také stává, že se na silnici vyhřívají divoká prasata, která auta ignorují. Doporučujeme být vybaveni vařenými bramborami nebo alespoň chlebem, kterými je odlákáte tak, aby se úsek dal projet.
# 26.03.2010, 20:57.Vaše stránky jsou velice zajímavé a rád bych využil při cestě do Francie v srpnu vašich zkušeností. Mým cílem je Antibes, kam vyjedu z mého bydliště v Teplicích. Můžete mi, prosím, naznačit hlavní směr cesty, včetně poplatků? Dočetl jsem se také o mýtnem v Rakousku v ceně € 2,00, kde toto platím a jak? Nehrozí, že budu platit pokutu, než k bráně dojedu? Z Antibes pak mám v úmyslu zamířit do Disneylandu a samozřejmě navštívit Paříž. Jakou trasu navrhujete v tomto případě? Dá se v Paříži parkovat? Kde a jaké jsou ceny? Mám samozřejmě v úmyslu podívat se na Eifellovu věž. Z Paříže pak směr domů. Můžete mi, prosím, poradit? Děkuji. Pavel.
Vaše optimální trasa je následující: Teplice - Most - Karlovy Vary - Cheb - Marktredwitz - Bayreuth - Nürnberg - Ulm - Bregenz - Hohenems - Lustenau - Vaduz - Chur - Lugano - Como - Milano - Tortona - Genova - Savona - Ventimiglia - Nice - Antibes. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku si zakoupíte Korridor Vignette (Bregenz - Hohenems) v ceně € 2,00 (na 24 hodin), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00, v Itálii na mýtném zaplatíte € 27,20 a ve Francii na mýtném € 4,20. Informace o Korridor Vignette najdete v odpovědi ze dne 16.01.2010, 10:02. Z Antibes jeďte do Paříže přes Aix En Provence - Lyon - Macon - Beaune - Auxerre. Mýtné na tomto úseku je € 67,80. Do Disneylandu se dostanete z Paříže po A4, exit 14. na tomto úseku dálnice se mýtné neplatí. Parkovné v Disneylandu Vás přijde na € 10,00 za den. O parkování v Paříži se mnoho dočtete na Parkings de Paris. Stačí kliknout na symbol parkoviště na mapě a zobrazí se Vám veškeré informace. Doporučujeme parkovat na okraji Paříže a do centra se dopravit místní dopravou. Běžná cena za 24 hodin je € 15,00 až € 25,00. Zpět do Teplic se dostanete po A4/A6 přes Méty - Mannheim - Nürnberg - Bayreuth - Marktredwitz - Cheb - Karlovy Vary - Most - Teplice. Mýtné je ve výši € 27,00. Zajímavým řešením může být při cestě tam i zpět cesta přes Drážďany (rychlejší).
# 24.03.2010, 08:46.Chceme jet do Paříže a navštívit museum Louvre. Našli jsme na stránkách internetu, že je v některé dny vstup se slevou a někdy zdarma. Každý ale uvádí jiné termíny. První neděli v měsíci by mělo být zdarma a na jiných stránkách jsme se dočetli, že pátky jsou zdarma pro studenty do 26. let. Máme 2 děti ve věku 13 a 18 let, tak to by se hodilo na naše dcery. Musí mít nějaké studenské průkazy? My žádné nemáme! Poradíte nám prosím? Děkuji. Roman.
Volný vstup do Louvre a Musée Eugene Delacroix je pro všechny návštěvníky do věku 18 let. Pro občany Evropské Unie, Islandu, Norska a Lichtenštejnska je tato hranice posunuta na 25 let včetně. Volnou vstupenku obdržíte na pokladně po předložení pasu nebo občanského průkazu. Ta skupina s volným vstupem je daleko širší - občané ZTP a jejich doprovod, učitelé umění, umělci, nezaměstnaní atd. Volný vstup (mimo výstav v sále Napoleon) pro všechny je první neděli v měsíci. Základní celodenní vstupenka stojí € 9,50, zlevněná St nebo Pá (18:00 - 21:45) stojí € 6,00 (vše mimo výstavy v sále Napoleon). Vstupenka na výstavy v sále Napoleon stojí € 11,00. Kombinovaná vstupenka (Louvre, Musee Eugene Delacroix, Napoleon) stojí € 14,00, zlevněná St nebo Pá (18:00 - 21:45) stojí € 12,00.
# 22.03.2010, 20:52.V květnu se chystám s přáteli autem do Francie do Provence na týdenní pobyt u rodiny. Prosím o radu, kudy bude nejlepší cestovat. Pocházíme ze Zlína. Děkuji. Jiří.
Přicházejí v úvahu dvě trasy: první trasa vede přes Brno - Vídeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Tarvisio - Udine - Mestre - Padova - Vicenza - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Savona - Nice - Cannes a dále do místa Vašeho pobytu. V Rakousku zaplatíte € 7,90 za desetidenní dálniční známku, v Itálii na mýtném € 49,00 a ve Francii mýtné podle místa pobytu. Např. do Aix En Provence je to € 19,50. Levnější z hlediska mýta je cesta přes Německo: Zlín - Praha - Rozvadov - Nürnberg - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Lyon - Avignon a dále do místa Vašeho pobytu. V Německu se dálnice neplatí, ve Francii mýtné např. do Aix En Provence stojí € 49,60. Je to ale o přibližně 100 km delší. Záleží hodně na místě Vašeho pobytu.
# 28.02.2010, 10:34.Prosím o radu. Cestu bez poplatku Brno - Lyon, nebo co nejlevnější. Děkuji.
Vaše optimální trasa je následující: Brno - Praha - Rozvadov - Nürnberg (A6) - Heilbronn (A6) - Sank Leon (A6) - Karlsruhe (A5) - Neuenburg (A5) - Mulhouse (A36) - Burnhaupt Le Haut (D83) - Denney (D483, D83) - Belfort (A36) - Sevenans (A36) - Héricourt (D438) - Besancon (D683) - Lyon (N83). V Německu se dálnice neplatí, takže tam můžete jet po dálnici. Ta trasa ve Francii je však orientačně velice náročná. Doporučujeme si vytisknout podrobný itinerář z nějakého plánovače. My bychom doporučovali cestu po dálnici. V tomto případě by bylo mýtné po celé trase v jednom směru € 27,30. Pokud byste nejsložitější francouzský úsek jel po dálnici, pak Mýtné po Héricourt by bylo ve výši € 2,80 a nebo až po Besancon € 9,80.
# 26.02.2010, 09:03.Jedeme příští týden do Val d' Allos z Ostravy přes Graz. Níže jsem se dočetl, že doporučujete cestu přes Barcelonnete, což mně potvrdila i mapa Google a navigace Tom Tom. Nicméně jsem se na jiných stránkách dočetl, že je přes zimu zavřený průsmyk Col d' Allos. To by pak znamenalo, že bychom přes Barcelonnete neprojeli. Jaká by byla potom nejlepší cesta? Přes Nice? Nebo to jde někde objet? A jak by to bylo s dálničními poplatky? Předem mnohokrát děkuji za odpověď. S pozdravem Richard.
Pokud byste jeli přes Col d´Allos, pak byste museli odbočit před Barcelonnette v Les Thuiles na Pra Loup. Tato silnice je skutečně od listopadu do května uzavřena. Proto musíte až přes Barcelonnette přibližně 100 km objížďkou. Můžete také odbočit už za jezerem Lac de Serre Poncon a jet na Seyne a Digne les Bains. Pokud se rozhodnete pro jižní trasu, pak je následující: Genova - Savona - Ventimiglia - Nice - Saint Isidore - Entrevaux - Saint André les Alpes - Val d' Allos. V Itálii je tato trasa dražší o € 2,10 a ve Francii zaplatíte na mýtném € 2,70. Upozorňujeme však na to, že v zimě jsou cesty nevyzpytatelné, z důvodu sněhových kalamit apod. mohou být cesty uzavřeny i tam, kde běžně bývají sjízdné.
# 22.02.2010, 17:08.Našla jsem Vaše stránky s užitečnými radami a také bych vás chtěla poprosit o jednu. Můžete mi, prosím, napsat, jak nejlépe autem z Brna do Caen, jaké poplatky na dálnicích budou, eventuálně jaké mýtné? Lze zaplatit mýtné ve Francii předem elektronicky - předplatit? Jarka.
Vaše optimální trasa je následující: Brno - Praha (D1) - Rozvadov (D5) - Nürnberg (A6) - Heilbronn (A6) - Mannheim (A6) - Saarbrücken (A6) - Metz (A320, A4) - Reims (A4) - Paris (A4)- Caen (A13). V Německu se mýtné neplatí, ve Francii zaplatíte na mýtném € 48,60. Mýtné při cestě zpět je ve stejné výši. Mýtné se ve Francii platí většinou až po ujetí placeného úseku v hotovosti nebo platební kartou. O něčem podobném jako italská Viacard ve Francii nevíme.
# 15.02.2010, 12:05.Chtěla bych se zeptat na nejlepší a pokud možno nejlevnější cestu do Tignes. Děkuji. Zuzka.
Vaše optimální trasa je následující: ČR - Rozvadov - Nürnberg - Heilbronn - Karlsruhe - Basilej - Bern - Lausanne - Ženeva - Annecy - Chambéry - Albertville - Moutiers - Bourg Saint Maurice - Tignes. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), ve Francii zaplatíte na mýtném € 13,10. Pokud však pojedete z Annecy na Albertville přímo (mimo dálnici) kolem jezera a přes Faverges, zaplatíte o € 9,00 méně.
# 03.02.2010, 14:42.A ještě doplnění otázky, kde (myšleno v které zemi) doporučujete tankovat benzín Natural 95 vzhledem k cenám? Děkuji M.
Natankujte v České republice plnou nádrž na čerpací stanici, kde běžně tankujete a která Vám nejvíce vyhovuje. V Německu a v Itálii nedoporučujeme tankovat, tam jsou pohonné hmoty vždy nejdražší. Na plnou nádrž dotankujte buďto v Rakousku někde před Innsbruckem (při cestě přes Brenner) nebo ve Švýcarsku (při cestě přes Como). Doporučujeme tankovat mimo dálnice, kde bývá cena výrazně nižší než na dálnici. Průměrné ceny Natural 95 v zemích, kterými budete projíždět (případný přepočet měn je dle kurzu ČNB): Česká republika - € 1,13, Německo - € 1,38, Rakousko - € 1,14, Švýcarsko - € 1,05, Itálie - € 1,34, Francie - € 1,32.
# 03.02.2010, 14:35.Rozhodli jsme se jet s dětmi na dovolenou na Francouzskou riviéru a při hltání informací na internetu jsem narazil i na vaše stránky - jedním slovem úžasné! Zrovna včera jsme totiž řešili, kudy vlastně pojedeme. Google nám našel cestu přes Švýcarsko, ale protože tam je nutno koupit roční známku a bude se muset kupovat kvůli pár km i rakouská desetidenní známka, našli jsme si cestu Německo - Rakousko (přes Brenner) - Itálie - Francie s tím, že bude asi levnější. V jedné z vašich odpovědí jsem však našel zmínku o jakési známce koridor za € 2,00 pro úsek přes Rakousko. Vůbec netuším o co jde. Mohu Vás požádat o co možná nejpodrobnější doporučení cesty z Prahy do Antibes i s cenou, jakou zaplatíme za všechny úseky? Preferujeme cestu po dálnici, abychom strávili co nejméně času v autě. Je to naše první cesta autem do zahraničí (když pominu cesty do Drážďan a na Slovensko), tak doufám, že se někde neztratíme a dojedeme do cíle. Předem moc děkuji za pomoc a přeji hezký den. Miroslav.
Korridor Vignette v ceně € 2,00 a platnosti 24 hodin byla zavedena právě z toho důvodu, abyste ten krátký úsek dálnice A14 v délce 23 km nemusel platit standardní dálniční známkou, která na deset dnů stojí € 7,90. Optimální trasa z Prahy do Antibes je právě přes Švýcarsko a Itálii. Jedná se o následující trasu: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Memmingen - Bregenz - Hohenems - Vaduz - Chur - Lugano - Como - Milano - Genova - Nice - Antibes. Jedná se o hlavní směry, dálnice je většinou objíždí. Poplatky jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete Korridor Vignette v ceně € 2,00, ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), v Itálii zaplatíte na mýtném € 27,20 a ve Francii na mýtném € 6,10. Celkem tedy na poplatcích v obou směrech € 97,60. Pokud byste zvolil trasu přes Rakousko a Itálii, pak optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Innsbruck - Brenner - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Genova - Nice - Antibes. Poplatky jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90 a dále zaplatíte za brennerskou dálnici mýtné ve výši € 8,00, v Itálii zaplatíte na mýtném € 45,50 a ve Francii na mýtném € 6,10. Celkem tedy na poplatcích v obou směrech € 127,10. Je to tedy o € 29,50 více než v první variantě. Pokud jedete na více jak 10 dnů, pak se cena té druhé varianty zvyšuje o € 7,90 za druhou rakouskou desetidenní dálniční známku. První varianta je kratší v jednom směru o přibližně 100 km. Časově jsou na tom obě trasy přibližně stejně.
# 03.02.2010, 13:58.Pane Řehůřku, nejdříve vám chci říct, jak jsou vaše stránky báječné a chválu i vám a vaší moudrosti. Už jste mi několikrát pomohl na jedničku. Tak se nyní ptám na cestu do Paříže. Kolik vyjde mýtné ve Francii? A díval jsem se, že se jede kolem Lucemburska, tak zda se tam platí něco, známky nebo mýto, kdyžtak zda se tady dá koupit známka. Děkuji předem. Nashledanou. Mějte se pěkně. Stanislav.
Do Paříže vedou optimální trasy z většiny míst České republiky přes Rozvadov. Vaše optimální trasa je tedy následující: Rozvadov - Nürnberg (A6) - Heilbronn (A6) - Mannheim (A6) - Saarbrücken (A6) - Metz (A320, A4) - Reims (A4) - Paris (A4). V Německu se dálnice neplatí, ve Francii zaplatíte na mýtném € 27,00. Mýtné při cestě zpět je ve stejné výši. Pokud byste chtěl navštívit cestou Lucembursko, pak se tam neplatí dálniční poplatky stejně jako v Německu.
# 26.01.2010, 14:53.Chystám se vydat poprvé autem do jižní Francie na poloostrov Giens. Jel bych po dálnicích v Německu a ve Francii. Jak byste jel vy? Děkuji za odpověď. Jiří.
Optimální trasa je následující: Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Memmingen - Bregenz - Hohenems - Vaduz - Chur - Lugano - Como - Milano - Genova - Savona - Nice - Cannes - Le Garde - Giens. Poplatky jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete Korridor Vignette v ceně € 2,00 v úseku Bregenz - Hohenems (pokud nevlastníte standardní rakouskou dálniční známku), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), v Itálii zaplatíte na mýtném € 27,20, ve Francii zaplatíte na mýtném € 16,10. Celkem tedy v obou směrech zaplatíte na poplatcích a mýtném € 117,60. Můžete jet také trasu mimo Švýcarsko, tj. Rozvadov - Nürnberg - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Lyon - Valence - Orange - Cavaillon - Aix En Provence - Toulon - Giens. Mýtné platíte jen ve Francii a přijde Vás na € 56,70, celkem v obou směrech tedy na € 113,40. První trasa je přibližně o 100 km v jednom směru kratší. Korridor Vignette za 23 km dálnice je možné vynechat jízdou mimo dálnici. My bychom volili variantu první, už z toho důvodu, že na francouzských dálnicích na této trase bývají časté uzavírky a omezení, v současné době jsou především v jižní části úseku.
# 18.01.2010, 15:12.Nedávno jsem četl na počítači o loňské cestě jednoho 50. letého pána do Francie do St. Tropez a pak do Paříže autem Škoda Favorit, celkem 3500 km, auto prý vše zvládlo bez problémů. Zajímalo by mě, zda bych něco podobného zvládnul se svojí 22 let starou Škoda 120L, ale pravidelně a pečlivě servisovanou, najeto má 140 tisíc kilometrů a vypadá ještě dost slušně. Protože jak známo, Š 120 jezdí u nás na speciál, tak v Německu a ve Francii bych prý musel brát Natural 95 a k tomu přidávat aditivum (Benadit?), který bych musel v dostatečném množství nakoupit u nás, před cestou, u benzínové pumpy. Jako spolujezdec jsem před lety jezdil mnohokrát služebně do Paříže, ale bylo to lepšími auty, proto nebyl problém s benzínem. Cestu autem Š 120L jsem si plánoval na červen a chtěl bych jet přibližně po trase, jak je popsána v knížce M. Horníčka - Jak hledat slunce. Letos je to 30 let co kniha u nás vyšla a autor knihy s malířem Vondrou popisují cestu žigulíkem do Provence - Nîmes a výlety v okolí. Přes Německo bych jel jako oni, tedy do Francie bych vstoupil před Strasbourgem, pak bych pokračoval též jako oni po N83 (Belfort, Besançon, Arbois, atd. až k Lyonu), ale potom na rozdíl od nich mimo dálnici po N7 až do Avignonu, tam bych ale odbočil do St. Rémy de Provence, kde jsem už byl dvakrát, ale nikdy ne autem. Naznačuji tím popisem, že bych po celou trasu ve Francii nechtěl jet po dálnici, ne z důvodu úspory za poplatky na dálnici, ale chtěl bych poznat méně známá místa a krajinu mimo dálnici a navíc, pokud by to bylo možné, bych objížděl větší města, kde jsou problémy s parkováním a množstvím turistů, jak jsem se vždy přesvědčil při služebních cestách do Paříže. Prosím Vás o radu, zda lze výše popsaným způsobem i mimo dálnici se dostat bez problémů na jih Francie, resp. jakou jinou trasu zvolit při cestě do Provence. Též uvítám jakoukoliv radu od někoho, kdo byl v poslední době starším autem, tedy např. Š 120, ve Francii. Děkuji Vám za odpověď! S pozdravem Petr.
To co popisujete, je teoretický možné, ale takovou cestu s tímto vozidlem nedoporučujeme. Jednak hranice únavy řidiče je s tímto vozidlem výrazně nižší, fyzická bezpečnost minimální, spolehlivost může být při tak dlouhé trase úplně jiná než na jakou jste zvyklý při běžném provozu a o problémech s tankováním jste už psal. Aditivum Benadit je samosměsná přísada do bezolovnatého benzinu, která v něm nahrazuje olovo. Neupravuje však parametry motoru vzhledem k oktanovému číslu. Doporučujeme navštívit servis, vše prokonzultovat a nechat si motor seřídit. Bylo by asi také vhodné před tak dlouhou cestou vše otestovat a jezdit několik měsíců v nové konfiguraci :-) Počítejte také s tím, že to co je popsané ve jmenované knize, už z hlediska dopravní situace, typu silnic atd. neplatí. Nicméně je to Vaše rozhodnutí, Vaše dobrodružství a my Vám můžeme jen popřát šťastnou cestu a bezpečný návrat.
# 17.01.2010, 22:10.Prosím Vás o radu na cestu do Francie. Jedeme do střediska Les 2 Alpes z Brna, jaká je optimální trasa a přibližné poplatky za silnice? Děkuji pěkně. Zdeněk.
Existují dvě varianty. První: Brno - Břeclav - Poštorná - Grosskrut (můžete samozřejmě i přes Mikulov) - Vídeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Tarvisio - Udine - Mestre - Padova - Vicenza - Verona - Brescia - Bergamo - Milano - Torino - Oulx - Briancon - La Salle les Alpes - Le Monetier les Bains - La Grave - Les Deux Alpes. Poplatky jsou následující: v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90, v Itálii zaplatíte na mýtném € 49,40. Celkem tedy na poplatcích v obou směrech zaplatíte € 106,70. Dálnice tvoří v této variantě 89% trasy. O necelých 100 km v jednom směru delší je následující trasa: Brno - Praha - Rozvadov - Nürnberg - Karlsruhe - Freiburg - Basilej - Bern - Lausanne - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Le Bourg d' Oisans - Les Deux Alpes. Poplatky jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), ve Francii zaplatíte na mýtném € 15,30. Celkem tedy na poplatcích v obou směrech € 57,60. Dálnice tvoří v této variantě 93% trasy. Časově jsou obě varianty přibližně stejně náročné. My bychom volili asi druhou variantu. Hodně záleží na tom, v jakém stavu budou dálnice v době, kdy pojedete. Podle toho bychom se rozhodovali.
# 16.01.2010, 10:02.Moc vám děkuji za odpověd. No, jsem z Mělníka, takže bych jel přes Rozvadov. A ta Korridor Vignette v Rakousku se platí někde na místě? Stanislav.
Korridor Vignette lze zakoupit přímo na vstupních místech tohoto dálničního úseku (mapka) - v Hörbranz (bývalý celní úřad) a Hohenems (údržba dálnice). Tam jsou umístěny automaty, které lze ovládat přímo z auta. Automaty přijímají hotovost (musí být ale vložena přesná částka) a běžné platební karty. Korridor Vignette lze zakoupit také u různých prodejců - např. při cestě tam na čerpací stanici Shell v Lindau, při cestě zpět na čerpací stanici BP v Hohenems. Na obou stranách také u OAMTC. Pokud z nějakého důvodu už vlastníte standardní rakouskou dálniční známku, pak samozřejmě Korridor Vignette nepotřebujete. Jinak to lze také objet bez poplatku přes Lochau, Bregenz a Höchst přímo na švýcarskou A1, která přechází dále na A13.
# 15.01.2010, 11:46.Mám v plánu jet na jaře s přáteli do Cannes, tak vás prosím o nějaké základní informace. Např. kde budu platit a kolik mýtné? Nebo dalniční známky? A nejlepší trasu. Předem vám moc děkuji. Nashledanou. Stanislav.
Hodně záleží na tom, odkud pojedete a kde překročíte hranice. Pokud v Rozvadově, pak je optimální trasa následující (hlavní cíle, které většinou dálnice objíždí): Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Dornbirn - Lustenau - Vaduz - Como - Milano - Tortona - Genova - Savona - Sanremo - Monaco - Nice - Cannes. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete Korridor Vignette v ceně € 2,00 na malý úsek dálnice mezi Německem a Švýcarskem, ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), v Itálii zaplatíte mýtné v ceně € 27,20 a ve Francii mýtné v ceně € 6,20. Celkem tedy v obou směrech € 97,80. Pokud překročíte hranice v Dolním Dvořišti, pak je optimální trasa následující: Dolní Dvořiště - Salzburg - Innsbruck - Brenner - Bolzano - Trento - Verona - Brescia - Piacenza - Tortona a dále jako v první variantě. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90, v Německu se dálnice neplatí, za brennerskou dálnici zaplatíte mýtné € 8,00, v Itálii zaplatíte mýtné € 45,50 a ve Francii mýtné € 6,20. Celkem tedy v obou směrech € 127,30, pokud pojedete na více jak 10 dní pak € 135,20. Pokud překročíte hranice v Mikulově, pak je optimální trasa následující: Mikulov - Vídeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Tarvisio - Udine - Mestre - Padova - Verona a dále jako ve druhé variantě. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 7,90, v Itálii zaplatíte mýtné v ceně € 50,10 a ve Francii mýtné v ceně € 6,20. Celkem tedy v obou směrech € 120,50, pokud pojedete na více jak 10 dní pak € 128,40.
# 13.01.2010, 08:42.Jedeme z Havlíčkova Brodu do Val d' Allos - La Foux. Chtěl bych se zeptat, jaká je optimální trasa a jaké jsou přibližně poplatky? Děkuji. Daniel.
Vaše optimální trasa je následující: Havlíčkův Brod - Praha - Plzeň - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Vaduz - Milano - Torino - Oulx - Briancon - Mont Dauphin - Embrun - Barcelonnette - La Foux d' Allos. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete na A14 Korridor Vignette v ceně € 2,00. Sjíždí se na Exit 23. Ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 27,00), v Itálii zaplatíte na mýtném v úseku Como - Oulx v jednom směru € 22,30. Celkem tedy € 75,60 za oba směry. Ve Francii by poplatky na Vaší trase být neměly. V Rakousku je možné placenou A14 objet přes Bregenz na švýcarskou A13 a ušetřit celkem € 4,00, otázkou je, zda to stojí za to.
# 04.01.2010, 19:41.Řehůřkovi. Prosím vás, jedeme z Jihlavy do Francie na hory, do střediska Val Thorens vlastní dopravou a potřebuji poradit, zda je lepší jet přes Německo a Mulhouse do Francie, nebo trasou přes Švýcarsko na Bern, Ženevu, Annecy. Jedná se o poplatky dálnic a rychlostních silnic a o celkovou schůdnost trasy. Jedeme 15.1.2010. Prosím o radu, zda na první či druhé trase je možno očekávat nějaké problémy. Děkuji. G.
Vzhledem k současnému vývoji počasí je velice těžké odhadnout, která trasa bude sjízdnější. Poplatky v první variantě jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, ve Francii pak mýtné € 42,30 (přes Lyon). Celkem tedy tam i zpět € 84,60. Poplatky ve druhé variantě jsou následující: v Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku zaplatíte CHF 40,00 za dálniční známku, tj. přibližně € 27,00, ve Francii pak mýtné ve výši € 14,70. Celkem tedy tam i zpět € 56,40. My bychom asi volili druhou variantu s dostatečnou časovou rezervou na případné prostoje.