# 19.02.2016, 21:39.O Velikonocích se chystáme z Plzně do Nice osobním automobilem. Jakou cestu byste nám prosím doporučil a kolik prosím budou poplatky po cestě? Děkuji za Vaši odpověď. Helena.
Doporučujeme trasu Plzeň - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Sanremo - Nice. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek dálnice objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,30), v Itálii zaplatíte na mýtném € 33,50 a ve Francii € 2,40. Celkem za oba směry € 105,70. Cesta přes Brenner by Vás vyšla na € 143,60, tedy o € 37,90 více. Při cestě na více jak 10 dnů ještě o dalších € 8,80 více. Cestu přes Mnichov naplánujte tak, abyste tudy nejeli v pátek odpoledne nebo večer.
# 17.02.2016, 19:36.Pane Řehůřku, v červnu jedeme na fotbalové Euro a budeme dvě noci v Saint Étienne, odtud pojedeme do Lens, kde spát nebudeme. Po cestě bychom chtěli jednu noc přespat v Remeši a jednu noc v Dijonu. Máte nějaký tip na levné ubytování v chatce, v autokempu, v penzionu nebo na privátu? Děkuji za informaci. Pavel.
My v poslední době objednáváme ubytování přes Booking. Jednak jsou tam přesně daná pravidla, rezervaci můžete ještě na poslední chvíli změnit nebo zrušit, informace jsou tam komplexní a především je tam hodně hodnocení od lidí, kteří tam bydleli. Platba většinou probíhá až na místě kartou. Už jsme se tak ubytovali po celé Evropě i v České republice a vždy jsme obdrželi přesně to, co jsme objednávali. Podle Vámi zadaných parametrů si můžete vyhledat ubytování: Booking / Saint Étienne, Booking / Reims, Booking / Dijon. Zadejte si nejnižší cenové rozpětí a seřaďte si výsledky podle ceny. Jsou tam zajímavé možnosti.
# 16.02.2016, 10:49.Rád bych se Vás zeptal, na kolik € vyjde mýto z Prahy do Rouen. Plánujeme s přítelkyní výlet do Normandie a jako studenti hledáme pokud možno co nejlevnější variantu. Cestu plánuji přes Německo a pak směr Metz a Paris. Popřípadě ve Francii směr Nancy a dále pak Paříž. Co byste doporučil Vy? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Petr.
Trasa přes Saarbrücken, Metz, Reims a Paříž Vás vyjde na mýtném ve Francii na € 35,90. Pokud však neplánujete zastávku v Paříži, můžete jet z Reims až do Rouen po nezpoplatněné silnici N31. Částečně je to i čtyřproudovka. Popř. můžete tuto trasu využít při cestě zpět. V tomto případě je mýtné ve Francii € 18,20. Nejlevnější ale i nejpomalejší cesta přes Paříž vede z Karlsruhe přes Nancy převážně po N4. V tomto případě je mýtné ve Francii € 9,80.
# 14.02.2016, 21:01.V pondělí 11.4. vyjíždíme na cestu do Janova, kde bych potřeboval znát orientační cenu mýtného a parkování ve Francii a v Itálii. Naše trasa povede přes Brno, Mnichov, Zürich, Bern, Ženeva, Lyon. Tam budeme půl dne parkovat v blízkosti fotbalového stadionu. Odtud pojedeme do Janova, kde budeme parkovat 8 dnů. Švýcarskou dálniční známku mám. Děkuji za odpověď. Michal.
Ze Ženevy do Lyonu zaplatíte na mýtném ve Francii € 15,90. V blízkosti Stade Gerland je několik P+R parkovacích ploch. Jihovýchodně od stadionu na Allée Pierre de Coubertin jsou dvě bezplatné parkovací plochy a severně od stadionu mezi Avenue Jean Jaures a Rue Benjamin Delessert je také velká bezplatná parkovací plocha. Informace najdete na Parkopedia. Z Lyonu do Janova je to špatné. Nejkratší a nejrychlejší cesta vede přímo po A43 přes Chambery, Torino, Asti a Alessandria. Je to však trasa i nejdražší. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 23,60, za průjezd tunelem Frejus z francouzské strany € 43,50 a na mýtném v Itálii € 26,60. Celkem tedy € 93,70. Pokud pojedete jižní cestou přes Avignon, Aix en Provence, Nice, Sanremo, Imperia a Savona, zaplatíte ve Francii na mýtném € 46,20 a v Itálii € 18,50. Celkem tedy € 64,70. Nejlevnější trasa přes Grenoble, Gap, Cuneo a Savona vede více jak z poloviny mimo dálnice a na mýtném ve Francii zaplatíte € 10,40 a na mýtném v Itálii € 11,90. Celkem tedy € 22,30. Pokud pojedete mezi Cuneo a Mondovi mimo dálnici, několik € ještě ušetříte. Posledně jmenovanou trasu bychom ale volili za příznivého, už jarního počasí. Hraniční horský přejezd je po silnici nižší třídy a serpentiny u Collo della Mandalena jsou v době od 20:00 do 7:00 uzavřeny. Parkování v přístavu v Janově Vás vyjde na týden na € 70,00 - viz Parkvia.
# 14.02.2016, 11:07.Pane Řehůřku, na kolik prosím vás vyjde cesta 5.3.2016 ze Vsetína do Briancon přes Itálii? Je možný průjezd mezi středisky Briancon a Les Deux Alpes? Děkuji za odpověď. S pozdravem Patrik.
V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80. Při cestě přes Tarvisio zaplatíte na mýtném v Itálii € 65,60, při cestě přes Brenner za jeho průjezd € 9,00 a na mýtném v Itálii € 56,20. Obě varianty vyjdou tedy přibližně stejně, vzhledem ke kontrolám na rakousko - německé hranici však doporučujeme z těchto dvou variant cestu přes Tarvisio. Mezi Briancon a Les Deux Alpes je uzavřen Tunel Grand Chambon. Jeho zprovoznění se předpokládá v prosinci 2016. Nicméně máme zprávy, že 24.11.2015 byla zprovozněna alternativní cesta po jižním břehu jezera Lac du Chambon. Optimální trasu však doporučujeme z důvodu uvedených v odpovědi ze dne 13.02.2016, 16:18 následující: Vsetín - Zlín - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Grenoble - Les Deux Alpes. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně 40 CHF (€ 36,39) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 17,90. Celkem tedy za oba směry € 72,19, což je o € 67,81 méně než v italské variantě.
# 13.02.2016, 16:18.Plánuji jet lyžovat do Francie, do střediska Pra Loup. Jaká je cena dálničních poplatků přes Itálii z Prostějova k výjezdu z dálnice A32 v Itálii u Bardonecchia? Nevím, zda je lepší jet přes Brener nebo Klagenfurt. Děkuji Milan z Prostějova.
Pokud chcete zvolit italskou variantu, pak je lepší jet přes Vídeň - Graz - Tarvisio. Dalniční poplatky po sjezd Bardonecchia jsou € 65,60. K tomu ještě potřebujete rakouskou desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80. Nevíme ale, co zamýšlíte v Bardonecchia. Jediná reálná cesta odtud do Francie vede přes Tunel Fréjus, kde se platí mýtné ve výši € 44,20. Pokud se vracíte do půlnoci sedmého dne, potom zpáteční stojí € 55,20. Ceny jsou při platbě z italské strany. Odtud to ještě musíte objíždět přes Grenoble, takže ve Francii zaplatíte mýtné € 15,60. Celkem za obě cesty Vás tato trasa vyjde na € 195,20. Většinou se jezdí po sjezd Oulx a odtud přes Briancon do Pra Loup. Počítejte ale s tím, že se jedná o horský přejezd. Mýtné po Oulx stojí také € 65,60, celkem tedy za obě cesty € 140,00. Trasa přes Brenner by Vás vyšla na € 139,20, tedy na stejnou částku. Obě trasy jsou přibližně stejně dlouhé. Trasa přes Brenner může být v zimě náročnější než přes Travisio, jedná se o vyšší nadmořskou výšku. Navíc je zde problém na rakousko - německé hranici, kde jsou zřízeny kontroly. V týdnu jsou většinou kolem 2 km a pohybují se rychlostí 10 km/h, o víkendu během výměny turnusů však mohou dosahovat a také dosahují větších rozměrů. Doporučujeme trasu asi o 180 km delší, ale víceméně bezproblémovou: Prostějov - Brno - Praha - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Grenoble - Gap - Pra Loup. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,39) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 17,90. Celkem tedy za obě trasy zaplatíte € 72,19. Zvýšené náklady na pohonné hmoty se vám bohatě vrátí na úspoře za mýtné. Jen přes Francii je to už zbytečná zajížďka a náklady na mýtném o € 16,01 vyšší.
# 13.02.2016, 11:11.V létě se chystám s dodávkou Volkswagen Transporter do Francie. Pojedu z Pardubic do Paříže, kde strávím několik dní. Potom mám namířeno do Avignonu na dva dny a potom do města La Londe les Maures na týden. Odtud zpět do Pardubic. Můžete mi prosím doporučit rychlou a levnou trasu, abychom na cestách strávili kvůli dětem co možná nejméně času? Je rozdíl v placení mýtného oproti osobnímu autu? Kudy se vyplatí cestovat nazpět? Moc děkuji za odpověď. Radim.
Levná trasa není nejrychlejší. Nejrychleji se tam dostanete po dálnicích, což vzhledem k vzdálenosti doporučujeme. Mýtné uvádíme za osobní automobil, u trasy se jedná o hlavní směry. Do Paříže se dostanete následující trasou: Pardubice - Praha - Rozvadov - Norimberk - Mannheim - Saarbrücken - Metz - Reims - Paříž. V Německu se dálnice neplatí, a ve Francii zaplatíte na mýtném € 29,60. Trasa z velké části vede ve Francii po A4. Z Paříže do Avignonu jeďte přes Auxerre - Beaune - Macon - Lyon - Valence - Orange. Na mýtném zaplatíte € 52,40. Trasa vede po dálnicích A6 a A7. Můžete ušetřit cestou po A77 po Nevers a následně po bezplatné N7, která Vás přes Moulins a Roanne dovede do Tarare. Tady se napojte na dálnici A89 , která Vás dovede do Lyonu a odtud pokračujte jako v plné dálniční variantě. Mýtné Vás v tomto případě vyjde na € 33,40. Silnice N7 je na této trase z poloviny čtyřproudovka. Další úsek absolvujte z Avignonu na dálnici A7 a dále po A8 směr Aix en Provence - A52 - Aubagne - A50 - Toulon - A57 - A570 - La Londe les Maures. Mýtné Vás vyjde na € 14,30. Zpět se Vám vyplatí jet trasu: Avignon - Lyon - Besançon - Karlsruhe - Norimberk - Rozvadov - Praha - Pardubice. Mýtné ve Francii je ve výši € 62,30. Ostatní kombinace přes Švýcarsko nebo Itálii jsou dražší. Cena mýtného oproti zde uvedenému pro osobní automobil je vyšší. Ceny vynásobte přibližně koeficientem 1,5.
# 13.02.2016, 10:28.Chystáme se v červnu do Saint-Étienne obytným autem. Kde je možné zaparkovat přes noc? Děkuji za informaci. Andrea.
Podívejte se na Camping Car 76 - Aires / Services et Stat. Departemnent. Vyberte departement č. 42 - Loire. Najdete tam možnosti parkování včetně nočního pro obytné automobily bez služeb nebo včetně služeb. Je tam i několik v okolí Saint-Étienne.
# 11.02.2016, 22:39.Chystáme se v červnu do Toulouse na Euro. Pojedeme od Ženevy přes Grenoble, Montpellier a Carcassonne. Na kolik nás vyjde mýtné? Děkuji. Jan.
€ 66,40. To samé při cestě zpět. Předpokládáme, že roční švýcarskou dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,39) už z nějakého důvodu mít budete. V opačném případě by bylo levnější jet z Německa přímo do Francie: Mulhouse - Lyon - Montpellier. Mýtné by bylo € 77,50, za oba směry € 155,00. Levnější tedy o € 14,19.
# 11.02.2016, 18:55.Chystáme se vozem v červnu na cestu na zápas ME z Plzně do Saint-Étienne. Mohu znát nejideálnější trasu a přibližné náklady na cestu? Poplatky atd. Děkuji. Jiří.
Viz naše odpověď ze dne 10.02.2016, 08:27, konkrétně její první část. K mýtnému za obě cesty je třeba připočítat náklady na pohonné hmoty podle vaší spotřeby a typu paliva na celkové trase o délce přibližně 2100 km. Průměrné ceny nafty v Německu jsou € 0,97 za litr, ve Francii € 1,06 za litr. Průměrné ceny naturalu v Německu jsou € 1,24 za litr, ve Francii € 1,27 za litr. Levněji natankujete samozřejmě mimo dálnice.
# 11.02.2016, 11:59.Měl bych jeden dotaz na cestu do Francie. Cestujeme autem do lyžařského střediska La Norma. Určitě dáme na Vaši radu a pojedeme trasou Pardubice - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - La Norma. Jen řešíme, zda vyjíždět z ČR večer 19.2. nebo stačí vyjet brzy ráno v sobotu 20.2. Zde ale máme obavy z kolon v Německu. Děkuji a přeji hezký den. Michael.
My bychom vyjeli v noci, abychom v cíli byli ještě za světla. Počítejte s tím, že trasa měří přibližně 1300 km a bez přestávek na ní strávíte více než 12 hodin. Samozřejmě hodně také záleží na tom, kdy máte nástup na ubytování, jaké bude v době cesty počasí atd. Nejkritičtější místo z hlediska tvorby kolon by mělo být před Karlsruhe.
# 10.02.2016, 08:27.Prosím, jakou byste doporučil cestu z Přerova do Saint-Étienne? Dále jen tak pro zajímavost bychom rádi směřovali na jih k moři a zpátky na sever a do Belgie. Přivítám tedy jakékoliv informace. Eva.
Vaše optimální trasa je následující: Přerov - Kroměříž - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Besançon - Beaune - Lyon - Saint-Étienne. V Německu se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 32,60. Nevíme, kam k moři chcete jet. Poplatkově Vás to vyjde kolem € 30,00. Trasa napříč Francií od moře do Bruselu Vás vyjde kolem € 60,00. V Belgii a v Lucembursku se za dálnice neplatí.
# 09.02.2016, 14:26.Mám dotaz ohledně poplatků za dálnici ve Francii. Konkrétně by se jednalo o úsek Grenoble - Poitiers. Na kolik by vyšly poplatky na tomto úseku? Děkuji. Anastasiya.
Na trase Grenoble - N481 - A48 - A43 - Lyon - A89 - Clermont Ferrand - A89 - A71 - A-714 - Montlucon - N145 - N147 - Poitiers zaplatíte na poplatcích celkem € 35,30.
# 06.02.2016, 22:42.Chystáme se do Francie do Fouras. Zkoušel jsem zadat cestu přes Via Michelin, ale trasa je odlišná od té, kterou nabízí Mapy Google. Bylo by možné stanovit nejrychlejší a současně nejlevnější trasu? Pojedeme ze Sokolova s malým prckem, takže chceme v autě strávit co nejméně času. Moc děkuji za váš čas a informace. Michal.
Trasy, které Vám nabízí Mapy Google jsou převážně po zpoplatněné dálnici a na vzdálenost, časovou a finanční náročnost jsou přibližně stejné. Trasa Sokolov - Norimberk - Saarbrücken - Méty - Chalons en Champagne - Troyes - Orleans - Tours - Poitiers - Fouras Vás vyjde na € 79,20, ujedete 1450 km a bez přestávek na ní strávíte něco kolem 12,5 hodiny. Pokud pojedete přes Karlsruhe - Nancy - Troyes a jako v předchozí variantě, zaplatíte na mýtném o trochu méně - € 73,70, protože pojedete částečně mimo dálnici - N4. Via Michelin, která Vás vede jako v první variantě ale přes Paříž, dokáže to mýto snížit na € 70,30 ale za cenu cesty přes Paříž. Naopak nejlevnější varianta přes Mulhouse - Besançon - Macon - Nontlucon - Fouras už hodně využívá nezpoplatněné N - silnice. Mýtné je v tomto případě € 31,30. Pokud Vám jde o cenu, jeďte tuto trasu, pokud o čas, tak doporučujeme první variantu.
# 05.02.2016, 08:51.V červnu plánujeme cestu do Drome Provencale v okolí Valence. Jedeme od Brna, takže asi využijeme dálnici do Prahy a dál na Rozvadov. Chtěli bychom se ve Francii vyhnout placeným úsekům, protože cesta Francií už je pro nás dovolená - nespěcháme. Mám představu, že bychom sjeli v Neuenburg am Rhein a potom už po nezpoplatněných cestách po trease Belfort - Besançon - Lyon - Valence. Co vy na to? Dá se to zvládnout? Jak jsou ve Francii značené placené silnice? Děkuji za odpověď. Dana.
Je to možné, ale samozřejmě výrazně pomalejší. Snažte se volit, kde to půjde, silnice značené N. Zpoplatněné jsou dálnice označované A. Před nájezdem na dálnici je vždy značka podobná jako u nás.
# 03.02.2016, 19:52.Mám dotaz ohledně cesty z Kladna do Puy St. Vincent. Cesta bude autem. Kudy nejlépe jet a jaké poplatky a dálniční známky mě čekají? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Miroslav.
Vaše optimální trasa je následující: Kladno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap - Puy Saint Vincent. V Německu se zatím dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,99) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 17,30. Celkem tedy za obě trasy € 70,59.
# 29.01.2016, 13:32.Jedeme z Děčína do střediska Flaine. Poradíte mi prosím trasu? V mapě mi to ukázalo jet přes Stuttgart (přibližně 100 km se jede mimo dálnici) a nebo přes Mnichov (je sice trochu dál, ale po dálnici) a nebo jinou? Na kolik vyjdou poplatky a jaké jsou ceny nafty? Kde máme tankovat? Děkuji. Franta.
Vaše optimální trasa je následující: Děčín - Jílové - D8 - Drážďany - Chemnitz - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Gaillard - Flaine. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,90) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 3,90. Celkem tedy za oba směry € 43,70. Pokud Ženevu objedete podél letiště a jihem, pak zaplatíte na mýtném ve Francii o € 0,60 (celkem € 1,20) více. Najedete sice o 35 km více, ale bude to určitě rychlejší. Po sjezdu z A40 počítejte s náročnou cestou serpentinami ve skále. Je to ale jediná přístupová cesta. Přes Mnichov a Brenner nemá význam jezdit, stejně jako přes Mnichov, Bregenz, Chur a Como. Kromě dálničních známek v Rakousku resp. ve Švýcarsku, zaplatíte ještě v prvním případě průjezd Brennerem a v obou variantách vysoké mýtné v Itálii a na závěr za Tunel Mont Blanc € 44,20 resp. € 55,20 za obousměrné mýtné. Nejlevnější nafta je v Německu (€ 1,03 za litr) a ve Francii (€ 1,10 za litr). Určitě netankujte ve Švýcarsku, tam se nafta pohybuje kolem € 1,38 za litr. Nejlevněji natankujete mimo dálnice. Jedná se o průměrné ceny z poloviny ledna.
# 25.01.2016, 07:26.Chtěla bych Vás poprosit o radu, kudy se nejlépe dostat z Ostravy Hrabůvky do Saint-Étienne ve Francii? Když se podívám do mapy, tak nejkratší trasa je přes Německo, ale neznamená, že je nejlevnější. Kolik potřebuji na mýtné a jiné dálniční poplatky? Děkuji za Vaši pomoc. S pozdravem Monika.
Cesta přes Německo je nejlevnější. Jeďte trasu Ostrava - Olomouc - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Besançon - Lyon - Saint-Étienne. V Německu se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 29,60, to samé při cestě zpět. Přes Ženevu a Lyon sice zaplatíte nejnižší mýtné ve Francii - € 15,80. K tomu však musíte připočítat roční švýcarskou dálniční známku ve výši CHF 40,00 (€ 36,34). Za obě cesty tam i zpět Vás to tedy vyjde o € 8,74 více.
# 21.01.2016, 11:58.V prvom rade chcem pochváliť vašu stránku, na ktorú som natrafil pri hľadaní najvýhodnejšej cesty do Francúzska. Zaujímalo by ma vaše odporúčania a cena na cestu z Prahy do Montpellier cez Valence. Koľko by to vyšlo cez Francúzsko a koľko cez Švajčiarsko? Odporúčate na tejto trase vo Francúzsku diaľnice? Ešte by ma zaujímalo, či majú LPG na čerpacích staniciach vo Francúzsku a vo Švajčiarsku, ak by ste to náhodou vedel. Ďakujem. S pozdravom Marek.
Cesta přes Norimberk, Karlsruhe, Besançon, Lyon a Valence Vás přijde na € 54,40, celkem tedy obě cesty na € 108,80. Cesta přes Mnichov, Bregenz, Curych, Bern, Ženevu, Chambery, Grenoble a Valence Vás přijde na € 43,10, celkem tedy obě cesty na € 86,20 + roční švýcarská dálniční známka za CHF 40,00 (€ 36,52). Předpokládá se, že objedete kousek rakouské dálnice přes Bregenz. Přes Švýcarsko se tedy v tomto případě nevyplatí jet. Ve Francii je možné jet v některých úsecích mimo dálnici, je to však určité časové zdržení. Mapu čerpacích stanic GPL ve Francii najdete na GPL Online včetně cen.
# 21.01.2016, 11:46.Děkuji za poskytnuté informace. Uvedené odkazy jsem načetl a rozhodl jsem se použít trasu z Plzně do Vars ve Francii přes Švýcarsko podle vašeho doporučení. Ale dnes píši, protože jsem náhodou objevil server Via Michelin a tam spočítali uvedenou trasu výrazně jinak. Mýtné € 67,40 a silniční daň € 51,46, pro jeden směr. Jsem z toho zmatený. Vím, že informace od vás jsou podloženy osobními zkušenostmi, vašimi nebo ostatních řidičů. Nezměnilo se něco rokem 2016? Co ten údaj o silniční dani? S pozdravem Petr.
Podívejte se pozorně na navrženou trasu přes Via Michelin. Je tam několik nesrovnalostí, které bohužel těžko tyto automatické systémy mohou podchytit. Systém Vás vede ze Švýcarska po dálnici do Itálie přes Tunnel du Fréjus, který stojí € 43,50 a pak z Oulx zpět do Francie přes Montgenevre. Těch € 51,46 je součet cen české desetidenní dálniční známky (310,- Kč = € 11,46) a švýcarské roční dálniční známky (CHF 40,00). Via Michelin si cenu té švýcarské zjednodušuje na € 40,00. Jeďte tak, jak jsme Vám navrhli ve Vámi zvolené variantě: Bern - Ženeva - Grenoble - Gap - Vars. Ve Francii zaplatíte mýtné € 17,30, to samé zpět. Ve Švýcarsku dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,52).
# 20.01.2016, 22:07.Kolik, prosím, potřebuji na mýtné, pokud pojedu do Aix en Provence? Pojedu přes Německo a budu přejíždět z Freiburgu do Colmaru. Děkuji. Jitka.
€ 54,10.
# 18.01.2016, 03:23.Děkuji moc. Z jakého důvodu je cesta náročná? My už jsme po pobřeží Janov - Monako jeli. Ovšem asi před 16. lety. Je pravda, jak si matně vzpomínám, trochu byl problém s parkováním s osobním autem. Tak aby to s obytným autem nebylo ještě horší. Je poblíž Monaka nějaký stellplatz? Ale našla jsem dost kempů. Mě děsíte, je to horší než Bosna a Hercegovina? To snad né? Ještě mám dotaz. Kniha Stellplatz v češtině je k dispozici? My se chceme jen tak pomalu toulat, zpět dát ještě Pisu a Veronu. Tak myslíte, že je to špatný nápad? Nebo mohu poprosit na jiný tip na deset dní toulek? Na válení u moře máme jiný termín a jinou, již oblíbenou, destinaci. Váš tip uvítáme, je nám to v podstatě jedno, jen už zbývá na září pouze deset dní. Moc chválím Vaše stránky a ráda si tam čtu, možná tam něco objevím. Děkuji a přeji pěkný den. S pozdravem Alena.
Cesta většinou kopíruje pobřeží a většinou vede zástavbou. V sezóně je to tedy jedno velké letovisko. I když je to necelých 300 km, může to být časově dlouhé a pro řidiče unavující. Stejně tak cesta mimo dálnici na dlouhé vzdálenosti je náročná. Pokud Vám to však nevadí, nevidíme v tom problém. My jsme Vám navrhli cestu orientačně nejjednodušší, konkrétně mezi Mantova a La Spezia. Pokud Vám to orientačně nedělá problém, můžete jet po trase Mantova - Cremona - Piacenza - Tortona - Janov. Je to ale přibližně stejně dlouhá trasa, i časově. Místa pro obytné automobily můžete hledat na Camper Online - Sosta. Bohužel o publikaci Stellplatzfuhrer víme jen v německém jazyce. Parkování pro obytné automobily najdete v Monaco na adrese Avenue des Guelfes 1.
# 17.01.2016, 22:26.Pane Řehůřku, moc Vám děkuji za odpověď. Oslovila jsem Vás ohledně informace na cestu do Francie. Ne, nemají tu největší verzi. Ale trápí mě jiná věc. Jedou ve čtyřech dospělých a 1 dítko, tak bych Vás chtěla poprosit o Váš názor. Když rozdělí náklady na cestu na 4 díly, tak se mi zdá moc 10000,-Kč pro dva. Možná, že tomu tak je, ale zdá se mi to hodně. Tahle informace je jen pro mě, abych byla v obraze, zda je ta částka adekvátní. Jedou na 14. dní na přelomu června a července. Moc Vám děkuji. S pozdravem Věra.
Pokud spadá ten automobil do 3,5 tuny a pojede uváděnou trasu, tak za dálniční poplatky zaplatíte 3213,- Kč. Do Nice z Prahy je to přibližně 1200 km, celkem tedy 2400 km. Při průměrné ceně nafty v nejdražším státě, tj. Itálii, € 1,222 za litr a spotřebě 10 litrů na 100 km je cena 7925,-Kč. Celkem tedy 9125,-Kč. Spotřeba může být menší i větší, pokud pojedete přes Brenner, budou i náklady za poplatky větší. Něco se během těch 14. dnů najezdí na místě. Velice orientačně lze počítat s čistými náklady 10000,-Kč. Ceny jsou podle aktuálního kurzu ČNB. Valutový kurz je o něco vyšší. Pak ale tady vstupuje také další parametr. Cena automobilu a provozní náklady. Tady je to hodně individuální. Pokud ho má majitel na deset let a za tu dobu najezdí jen 400000 km a za auto zaplatí 1000000,-Kč, pak cena za kilometr je dalších 2,50 Kč. Na trase dlouhé 2400 km tedy dalších 6000,-Kč. K tomu ještě další odpovídající náklady na servis, pojištění, provozní kapaliny, údržbu, atd. Jak vidíte, můžete se na tu částku 20000,-Kč bez problému dostat. Na čisté náklady má zásadní vliv celkový počet najetých kilometrů, cena pohonných hmot na této vzdálenosti, zaplacené poplatky při cestě a další související náklady během cesty. Na náklady související s automobilem má zásadní vliv pořizovací cena, předpokládaný počet ujetých kilometrů za dobu užívání, servisní náklady atd. A aby to bylo ještě složitější, pak by bylo potřeba od ceny automobilu odečíst předpokládanou cenu za jeho prodej po skončení užívání. Abychom to zjednodušili. Výrobce se chlubí u těch provozně nejlepších Tranzitů provozními náklady pohybujícími se lehce pod 4,- Kč za kilometr včetně DPH. Na trase 2400 km je to tedy 9600,- Kč. Cena je tedy adekvátní. Pokud si půjčíte např. VW Transporter Kombi v půjčovně na těch 14. dnů, zaplatíte 1200,-Kč na den za půjčení + samozřejmě platíte pohonné hmoty a poplatky.
# 16.01.2016, 17:05.Příští týden se chystáme do francouzského střediska Vars / Risoul. Chtěl bych se zeptat, na kolik nás vyjdou poplatky za auto při cestě přes Rakousko a Itálii? Pojedeme zřejmě trasu doporučenou od cestovní kanceláře: Brno - Mikulov - Wien - Klagenfurt - Udine - Verona - Milano - Torino - Susa - dálniční sjezd Oulx / Est - Claviere - Montgenevre - Briancon - Guillestre – Vars. Děkuji za odpověď. Luboš.
V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80 a na mýtném v Itálii zaplatíte € 65,60. To samé při cestě zpět. Celkem tedy za obě cesty € 140,00. Počítejte však s tím, že přejezd v okolí italsko - francouzské hranice na této trase je v zimě náročný. Sledujte předpovědi počasí a připravte si i záložní variantu pro případ vydatného sněžení. Alternativní trasa je následující: Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap - Risoul. V tomto případě potřebujete ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,53) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 17,30. Celkem tedy za obě cesty € 71,13. Trasa je asi o 200 km delší, výrazně levnější a za špatného počasí může být rychlejší.
# 15.01.2016, 14:59.Prosím o radu při cestě do Monaka přes Rakousko s poplatkem, přes Itálii bez poplatku. Odjezd je z Ustí nad Labem. Děkuji. Alena.
Jeďte následující trasu: Ústí nad Labem - Most - Chomutov - Karlovy Vary - Cheb - Marktredwitz - Regensburg - Mnichov - Innsbruck - Brenner. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80 a za průjezd Brennerem zaplatíte € 9,00. To samé při cestě zpět. Odtud tedy mimo dálnici. Brenner - Bolzano - Trento - Crocetta - Messedaglia - SS12 / SR62 - Mantova - Suzzara - Parma - La Spezia a po pobřeží Genova - Savona - Imperia - Sanremo - Monaco. Je to ale hodně náročná trasa, především po pobřežní silnici.
# 15.01.2016, 00:33.Prosím o radu, jako laik. Když pojedeme z Prahy do Nice Tranzitem, má toto auto vyšší poplatky než klasické? Dálniční známky a mýtné. A prosím, jaká je nejkratší trasa? Mnohokrát děkuji za odpověď a pomoc. Věra.
Nepíšete, kdy pojedete. Nejkratší a nejlevnější trasa je následující: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - San Remo - Nice. Předpokládáme, že nemáte tu největší verzi vozidla a tedy se vejdete do 3,5 tuny. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,53), v Itálii zaplatíte na mýtném € 37,70 (je to jen o € 4,20 více než za standardní automobil). Ve Francii zaplatíte na mýtném přibližně € 3,50. Tady přesnou výši u dodávky neznáme, vychází to však přibližně 1,5 násobek jako za osobní automobil, kde je mýtné € 2,30. Cekem tedy za oba směry zaplatíte € 118,93. Přes Brenner by Vás to vyšlo na € 155,20, v případě cesty na více jak 10 dnů ještě o € 8,80 více. Plus teoreticky náklady za pohonné hmoty za více kilometrů v obou směrech, celkem přibližně 130 km. Pokud však pojedete v zimě, rozhodněte se podle aktuálního počasí. Dálnice ve Švýcarsku jsou samozřejmě udržované, v případě kalamitních stavů to může být náročnější než přes Brenner.
# 13.01.2016, 13:59.Chystáme se s přáteli na jarní prázdniny do Francie - Boneval ski. Poradíte nám, prosím, kudy nejlépe za rozumnou cenu? Děkuji. S pozdravem František.
Doporučujeme Vám ne nejkratší ani ne nejrychlejší, ale určitě nejlevnější cestu, která může být nakonec i nejrychlejší, vzhledem k vzniklým kontrolám na rakousko - německých hranicích u Salzburgu. Tato trasa je následující: Staré Město - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - Aiton - La Chambre - Modane - Bonneval sur Arc. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,61) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 23,90. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 84,41. Jen přes Francii by Vás to přišlo na € 77,40, ale už o dost delší cesta. Různé varianty přes Rakousko a Itálii popř. Švýcarsko jsou dražší a přechod Itálie / Francie složitější. Předpokládáme, že po české D1 pojedete v noci nebo brzy ráno.
# 11.01.2016, 19:46.Chtěla bych se Vás zeptat, jaký byste volili nejvhodnější a nejlevnější dopravní prostředek na projetí Francie - Normandie a Bretaň. Přibližně 12 dní v červnu nebo červenci, ve 2. lidech. Auto bychom chtěli vynechat, spíše preferujeme vlak, autobus a nocování v kempech. Vyjíždíme z Brna a přesný cíl zatím nemáme daný, pouze oblast Normandie a Bretaň. Děkuji za jakoukoliv radu. S pozdravem Veronika.
z České republiky se doporučujeme dopravit do Francie a zpět autobusem Eurolines. Jezdí přímé linky, většinou z Prahy. Podívejte se na Jízdenky. Vlakem je to minimálně s jedním přestupem podle lokality. Na místě pak doporučujeme cestovat vlakem. Ve Francii je hustá, kvalitní a spolehlivá železniční síť. Francouzským dopravcem je SNCF. Na jeho stránkách najdete online jízdní řády a další informace. Na krátké vzdálenosti v rámci regionu jezdí vlaky TER, mezi regiony Corail a mezi Paříží a největšími francouzskými městy rychlovlaky TGV. Na ty je nutná rezervace a ceny jsou pokaždé jiné - obecně nejlevnější je zakoupený lístek s velkým předstihem. Jízdenky na TGV se označují před vstupem na nástupiště. Na vlaky Corail a TER není nutná rezervace (výjimkou je Corail Téoz), jízdenka není vázaná na konkrétní vlak. Jízdenky mají rozdílné ceny podle špičky, musíte tedy jet v periodě, která odpovídá zakoupené jízdence. SNCF rozlišuje Période blanche a Période bleue. Na jízdenkách je pak vytištěno dépard en blanc a dépard en bleu. Stejně jako u nás se ještě rozlišuje třída. Nejlevněji cestujete ve 2. třídě. Jako turista můžete využít kartu Interrail ve verzi Interrail One Country Pass pro Francii s platností 3, 4, 6 nebo 8 dní. Jízdenka je flexibilní, tzn. že v rámci platnosti jednoho měsíce můžete uskutečnit libovolný počet jízd na tratích vybrané železnice ve dnech které si zvolíte (od 0:00 do 24:00). Podmínky najdete např. na stránkách Českých drah - Vlakem do zahraničí / Jízdenka / Přímo na slevu - Interrail.
# 07.01.2016, 07:36.Jak tak pročítám Vaši odpověď, rýsuje se mi ještě jedna varianta. Rakouskem a pak Itálie mimo dálnici. Bude to sice delší, zato horší cesta. Nicméně pro nás je i cesta cíl. :-) Jakou máte zkušenost s cestami mimo dálnice v Itálii? Děkuji a i Vám přeji krásnou dovolenou, určitě někam pojedete :-) David.
Dobré i špatné. Zpočátku jsme jezdili hodně mimo dálnice, časem jsme zjistili, že někde se to vyplatí a někde naopak ne. Mimo dálnici se nevyplatí jezdit podél pobřeží. Většinou je tam mnoho letovisek a hustá zástavba. Provoz je tam velký, častá omezení, hodně motorek a mopedů. V podvečer se takové trasy stávají téměř neprůjezdné. Pokud taková cesta mimo dálnici vede přes větší město, může to znamenat i několikahodinové zdržení v tom městě. Naopak ve vnitrozemí jsme nikdy problém neměli. Je to ale také o čase. Mimo dálnici je to často velká ztráta času, což při dlouhých úsecích může být neakceptovatelné. Výjimkou jsou některé bezplatné čtyřproudovky, např. Florencie - Livorno, Cesena - Orte, Florencie - Siena - Grosseto aj. Bohužel Vaším směrem o ničem takové nevíme.
# 07.01.2016, 04:40.Chci se zeptat. Chceme jet s přáteli dodávkou do Provence a to na počátku května 2016. Chtěl bych se zeptat na trasu do francouzského města Gap. Chceme jet z Českých Budějovic přes Švýcarsko. Nevím, co je kratší a levnější, nebo bezpečnější přes Alpy. Zda použít tunel nebo to nějak objet? Ani nemám představu, jak prakticky je cesta časově náročná. Nevím, zda tam nebude ještě sníh? No, prostě co byste mi dokázali poradit? Děkuji za vaši odpověď. Přemysl.
Optimální trasa přes Švýcarsko je následující: České Budějovice - Prachatice - Strážný - Deggendorf - Mnichov - Bregenz - Curych - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap. V Německu se dálnice do 3,5 tuny neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,80) a na mýtném ve Francii zaplatíte něco kolem € 27,00. Známe jen mýto pro osobní automobily - € 17,30, dodávky v kategorii 2 platí o 50% - 60% více. Celkem tedy za obě cesty € 90,80. Jíné poplatky by na trase být neměly. Vaše trasa nevede tím hlavním horským pásmem, tzn. že v květnu bude bez problému.
# 06.01.2016, 11:45.Děkuji za rychlou reakci. Díval jsem se na stránky, ale nepochopil jsem, zda se jedná jen o jednorázovou platbu € 35,00 na celý rok plus servisní poplatek 7%. Spíše si myslím, že ještě k tomu budou navíc účtovat za každý průjezd branou € 4,50. Pak by se to asi nevyplatilo. Rozumíte tomu stejně? Děkuji a zdravím. Michal.
Aktivační poplatek ve výši € 4,50 se platí jen jednou. Pro občasné cesty se to samozřejmě nevyplatí. Pohodlný průjezd mýtnou branou je sice lákavý, cena je však vysoká.
# 06.01.2016, 07:44.Jakou byste doporučil cestu do Francie, do oblasti Provence - Nice? Jsme z Rožnova pod Radhoštěm. Vychází mi cesta Rakousko, Itálie, Francie. Po dálnicích. Sice by asi byla dražší, nicméně rychlá. Chceme jet v červenci, druhá polovina. Jaká by byla alternativa, pokud bych se chtěl vyhnout poplatkům za dálnici nebo je aspoň minimalizovat? Děkuji moc za doporučení. S pozdravem David.
Pomineme-li variantu přes Slovensko, kde by bylo zbytečné platit dálniční známku, jsou přibližně stejně nejrychlejší a nejkratší dvě cesty. První cesta je přes Brno, Vídeň, Graz, Villach, Tarvisio, Udine, Padova, Verona, Brescia, Cremona, Piacenza, Tortona, Savona, Sanremo, Nice. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80, na mýtném v Itálii zaplatíte € 65,60 a na mýtném ve Francii € 2,30. To samé při cestě zpět. Celkem tedy zaplatíte € 144,60 resp. € 153,40 při cestě delší jak deset dnů. Druhá cesta je pře Brno, Sankt Pölten, Salzburg, Innsbruck, Brenner, Verona a dále jako při první cestě. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80, za průjezd Brennerem zaplatíte € 9,00, na mýtném v Itálii zaplatíte € 56,00 a na mýtném ve Francii € 2,30. To samé při cestě zpět. Celkem tedy zaplatíte € 143,40 resp. € 152,20 při cestě delší jak deset dnů. Obě trasy jsou ale také nejdražší. Levnější je cesta přes Brno, Prahu, Rozvadov, Regensburg, Mnichov, Bregenz, Chur, Como, Milano, Tortona a dále jako v předchozích variantách. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,90), na mýtném v Itálii zaplatíte € 31,30 a na mýtném ve Francii € 2,30. Celkem tedy zaplatíte € 104,10 i při časově delší cestě. Tato varianta je delší přibližně o hodinu a 100 km. Ve Vašem termínu je ta poslední trasa možná i z hlediska dopravních komplikací nejlepší. Její nevýhodou je to, že se ve Švýcarsku přísně dohlíží na dovoz potravin.
# 04.01.2016, 21:23.Poradíte prosím, zda můžeme jako Češi někde sehnat chip na průjezd mýtnými bránami ve Francii? Dálniční známky nemají. Pojedeme tam letos turisticky 3x - 2x Paříž a 1x Marseille a obávám se, že to bude kromě paliva na mýtném tam i zpět navíc ještě asi okolo € 200,00 :-( Děkuji. Michal.
Máte zřejmě na mysli Liber-t. Bezdrátové zařízení připevníte na čelní sklo automobilu a mýtnými branami projíždíte plynule. Stačí jen ve speciálním pruhu pro tento způsob platby zpomalit na rychlost do 30 km/h. Projeté úseky se zaznamenávají a jednou měsíčně se vygeneruje vyúčtování. Automatické platby mýtného jsou použitelné pro uživatele s francouzským bankovním účtem. Víme o možnosti přes Tool Tickets, kde mohou tento způsob platby využívat uživatelé z celé Evropy bez nutnosti vlastnit francouzský účet. Zkušenosti s tím však nemáme. Počítejte s tím, že oproti standardnímu mýtnému na mýtnici zaplatíte servisní poplatky. Podívejte se také na oficiální stránky Liber-t.
# 03.01.2016, 11:33.Chtěl bych Vás poprosit, zda byste mi neporadili nejlepší a co se týče poplatků nejvýhodnější cestu z Plzně do lyžařského střediska Valmenier dne 30.1.2016 a za 8 dní zpět osobním automobilem. Prosím i o přibližnou kalkulaci poplatků. Děkuji. Petr.
Vaše optimální trasa je následující: Plzeň - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - Valmeinier. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,90) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 22,10. Celkem tedy za oba směry € 81,10. Pokud byste objížděl Švýcarsko na trase Karlsruhe - Mulhouse - Besançon - Lyon - Chambery, vyšlo by Vás mýtné ve Francii na € 36,90. Celkem tedy oba směry na € 73,80. Trasa je však o 110 km delší v jednom směru, celkem tedy o 220 km. Rozdíl na pohonných hmotách je větší než na úspoře na mýtném. Nicméně trasu mimo Švýcarsko bychom volili v případě kalamitního počasí
# 02.01.2016, 11:42.Chci se zeptat na nejlepší cestu z Uherského Hradiště do Francouzských Alp - Les 2 Alpes. Moc děkuji. Jakub.
Vaše optimální trasa je následující: Uherské Hradiště - Břeclav - Sankt Pölten - Salzburg - Mnichov - Bregenz - Curych - Bern - Ženeva - Annecy - Grenoble - Les Deux Alpes. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,80, ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,90) a na mýtném ve Francii zaplatíte € 17,30. To samé při cestě zpět. Celkem tedy za obě cesty € 80,30. Pokud máte českou dálniční známku, můžete jet jen německo - francouzskou variantu: Uherské Hradiště - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Besançon - Lyon - Grenoble - Les Deux Alpes. V Německu se dálnice zatím neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 41,30. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 82,60. Tato trasa je přibližně stejně časově náročná, ale delší o 130 km. Možná je i kombinace přes Karlsruhe - Basilej - Ženeva. Je stejně drahá na mýtném jako první varianta, neplatíte však rakouskou desetidenní dálniční známku. Nejkratší trasu přes Vídeň - Graz - Villach - Udine - Padova - Verona - Milano - Torino - Oulx - Briancon - Les Deux Alpes bychom vyloučili. Je nejdražší (€ 140,20) a současně ve francouzském úseku nejnáročnější.
# 01.01.2016, 20:17.Kde bych našel levné a nenáročné ubytování v Paříži a buď v St. Tropez nebo okolo St. Tropez? Děkuji. David.
doporučujeme hledat na Booking, kde vhodným nastavením filtrů najdete Vám vyhovující ubytování. Hodně záleží také na termínu, kdy tam pojedete a na délce ubytování. V letní sezóně může být na pobřeží výhodná nějaká last minute nabídka např. německé cestovní kanceláře. Můžete také hledat přímo, jedny z nejlevnější hotelových řetězců jsou Ibis a F1.