# 20.04.2017, 07:41.Velice mě zaujal Váš web a informace o cestování. Vím, že cesty do Provence byly probírány mnohokrát, přesto Vás prosím o radu o nejlepší možnou trasu z Plzně do Arles a zpět přes Chamonix. Pokud možno mimo placené úseky ve Francii. Chystáme se v červnu autem do Provence pod stan, proto bych uvítala i nějaké tipy na kempy a pod. Předem děkuji za informace a rady. Monika.
Cesta mimo dálnici není nejlepší možnou trasou. Nicméně pokud Vám nevadí cesta po místních komunikacích a velké zdržení doporučujeme následující trasu: Plzeň - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - A36 - sjezd Exit 15 Masevaux - D83 - D483 - D83 - D1083 - nájezd Exit 14 - A36 - sjezd Exit 6.1 Pont de Roide - D53 - D438 - D437 - D73 - D31 - D119 - D464 - N57 - D104 - N83 - Poligny - N83 - D1083 - Bourg-en-Bresse - D117 - D1083 - nájezd Exit 3 Villars les Dombes - A46 - A42 - Lyon - D383 - A7 - sjezd exit 9 Vienne - D1407 - N7 - Valence - N7 - N86 - Bagnols-sur-Ceze - D6086 - Remoulins - D986L - D90 - D15 - Arles. Následuje trasa Arles - D15 - D90 - D2 - Avignon - D907 - D977 - D7 - D160 - D4 - D94 - D994 - Serres - D1075 - nájezd exit 12 Varces - A51 - A480 - Grenoble - N87 - nájezd na A41 - sjezd exit 24b Froges - D10/A - D523 - D525 - D925 - D204 - D1006 - D1090 - D990 - D64 - N90 - D1212 - Albertville - D1212 - D909 - D1205 - N205 - Chamonix. Zpět do Plzně potom po trase Chamonix - D1506 - Martigny - 21 - 9 - Montreux - Vevey - Puidoux - Forel - 1 - 22 - Solothurn - 5 - 12 - Liestal - 2 - 3 - Basilej - 3 - 532 - nájezd exit 69 Weil am Rhein - A5 - Karlsruhe - Norimberg - Rozvadov - Plzeň. Bude to ale hodně náročná trasa. Francouzské kempy najdete na Camping.
# 18.04.2017, 18:01.Chci se zeptat na Váš názor, kudy se nejlépe dostanu z Chebu do Paříže. Jde mi jen o kousek od Německa do Paříže - abychom se vyhnuli placení ve Francii. Chceme vyjet hned v noci. Děkuji za rychlou odpověď. Marek.
V tomto případě doporučujeme vstoupit do Francie za Saarbrucken, odtud pokračovat po nezpoplatněné A320 a z Freyming-Merlebach po D603 a následně D910 k A31, která je po Toul opět nezpoplatněná. Z Toul do Paříže potom od exitu 12 po N4. Za Ozoir-la-Ferriere se napojte na N104, která Vás dovede k A4, po které už bez poplatku dojedete do Paříže.
# 17.04.2017, 22:09.Mohl byste mi prosím poradit ohledně cesty osobním automobilem s rodinou? Rádi bychom strávili přibližně týden v červenci u moře na Azurovém pobřeží, oblast Menton. Doporučil byste nám cestu? Podle Google Map je to Praha - Mnichov - Bregenz - Vaduz - Lugano - Como - Milan - Arenzano - Menton. Nevíte v oblasti Menton i o ověřeném ubytování v apartmánu nebo hotelu? Děkuji za odpověď. Jiří.
Tato trasa je optimální, cenově vychází nejlépe. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,43) a na mýtném v Itálii zaplatíte € 33,60. To samé při cestě zpět. Ubytování doporučujeme hledat přes Booking / Menton. Najdete tam u každého ubytování celou řadu hodnocení hostů, kteří v konkrétním ubytovacím zařízení bydleli.
# 17.04.2017, 16:11.Chystáme se s manželkou poprvé na dovolenou autem a napadla nás Francie, konkrétně oblast Normandie - Caen, Carentan, Cherbour a přilehlé oblasti. S tím, že bychom chtěli si udělat zastávku i v belgickém Bastogne + ve francouzkém Dunkerque. Dovolená by se měla uskutečnit první týden v květnu. S tím, že bychom chtěli poradit nejlepší cestu + nějaké tipy. Např. si moc nedovedu představit, jak fungují dálnice ve Francii a jejich mýtné brány. Mám si to představit tak, že když najedu na dálnici, tak někde zastavím a zaplatím si průjezd? A po dojetí k další bráně zase? A když budu potřebovat sjet z dálnice, tak prostě sjedu? Šlo by nám poradit cestu z Dunkeque do Caen po dálnici i po silnici bez placení? Popřípadě nějaké tipy na ubytování, kam zajet a podobně. Defakto se ničemu nebráníme. Děkuji moc. Radim.
Vaše optimální trasa s uvedenými zastávkami je následující: Rozvadov - Norimberk - Mannheim - Kaiserslautern - Saarlouis - Luxembourg - Arlon - Bastogne - Namur - Brusel - Gent - Brugge - Dunkerk - Calais - Abbeville - Caen. V Německu se dálnice neplatí, stejně tak v zemích Beneluxu. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 26,20. Mimo dálnici z Dunkerk do Caen moc smysluplných možností není. Po pobřežní silnici je to zdlouhavé. Jeďte po Bergues a za tímto městem se napojte na N225. Od této křižovatky přechází v bezplatnou A25. Sjeďte na exit 13 Steenvoorde a pokračujte na Hazebrouck, Lillers a u Saint-Pol-sur-Ternoise se napojte na čtyřproudovku D939. Pokračujte po ní do Hesdin, kde najeďte na D928. Po té jeďte do Abeville. Odtud už po nezpoplatněných A16 a A28 do Rouen. Odtud jeďte přes Elbeuf, Le Neubourg, Lisieux a Moult do Caen. Dálnice fungují podobně jako v Itálii. Při vjezdu do placeného úseku si vyzvednete u brány lístek a na základě tohoto zaplatíte při výjezdu z dálnice nebo na konci placeného úseku. Některé úseky se platí dopředu. Ubytování doporučujeme hledat přes Booking.
# 13.04.2017, 18:14.Přijde Vám tedy tato trasa optimalni? Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Sallanches. Děkuji. Petr.
Ano, to je přesně ta vyvážená trasa mezi časem a cenou.
# 12.04.2017, 20:41.Pane Řehůřku, ani nevím jak, ale podařilo se mi najít Vaše stránky a tímto současně děkuji za všechny za vyčerpávající informace a i já se pokusím Vás požádat o pár písmenek ... Mezi 20. a 25.4. se chystám osobním automobilem do Francie, konkrétně Rue de la Couttetaz, 74190 Passy. Osobní automobil je na LPG a zajímalo by mě, zda i tyto informace máte k dispozici, kde případně cestou tankovat. Rozhodně bych rád jel přes noc a je mi jedno který den, mnohokrát děkuji za informace a přeji hodně energie pro tak nelehkého koníčka. S přátelským pozdravem Petr.
Čerpací stanice LPG ve Francii najdete na My LPG. Najdete tam i čerpací stanice v Německu, případně i ve Švýcarsku.
# 11.04.2017, 19:35.Moc děkuji za rady. A co se týče cesty zpět, pokud pojedeme z Béziers přes Besançon a do České republiky? Je tato cesta v pohodě nebo existuje nějaká vhodnější z Béziers? Děkuji ještě jednou. Jana.
Nejrychlejší trasa je po dálnici přes Monpellier - Nimes - Valence - Lyon - Besancon. Na mýtném zaplatíte € 60,60. Nejlevnější trasa vede na sever po bezplatné dálnici A75. Tam zaplatíte jen za viadukt Millau € 9,80. Dálnice Vás dovede do Clermont-Ferrand, odkud pokračujte po A89 a A71 do Montmarauld. Na mýtném zaplatíte € 6,00. Odtud jeďte po N79, N70 a N80 do Chalon-Sur-Saone a dále po N73 do Dole. Z Dole po dálnici do Německa Vás mýtné vyjde na € 13,70. Ušetříte tedy € 31,10. Viadukt Millau se dá také objet - údolím.
# 09.04.2017, 21:35.Chystáme se autem s manželkou a synem na 16. denní výlet v červenci do jižní Francie. V úmyslu máme začít v Marseille a putovat přes Saint Tropez - Cannes - Nice - Monako - Genova - zpět do České republiky. Všude chceme strávit několik dní a podívat se po okolí na památky a přírodu. Chci se zeptat na ideální trasu do Marseille a možnosti ubytování v daných lokalitách. Nechceme použít cestovku, ale chceme jet tzv. na slepo. Je to dobrý nápad? Děkuji. Martin.
Trasa do Marseille je následující: Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Lyon - Valence - Orange - Marseille. V Německu se mýtné neplatí a ve Francii zaplatíte € 55,00. Maximální cena mezi Marseille a hranicemi s Itálii je € 14,60. Pravděpodobně však pojedete často po pobřeží, tak budete platit za dálnice méně. Trasa zpět je následující: Francie - Sanremo - Savona - Tortona - Piacenza - Cremona -Brescia - Trento - Bolzano - Brenner - Innsbruck - Mnichov - Rozvadov. Na mýtném v Itálii zaplatíte € 56,20, za průjezd Brennerem € 9,00 a za rakouskou desetidenní dálniční známku € 8,90. Levněji Vás to však vyjde přes Švýcarsko. Z Tortona pokračujte na Milano - Como - Lugano - Chur - Bregenz - Ulm - Norimberk a Rozvadov. V Itálii zaplatíte na mýtném € 33,60 a ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,40). Kousek rakouské dálnice objeďte přes Bregenz a na dálnici se napojte až v Německu. Ušetříte sice jen € 3,10, což by se nevyplatilo. Pokud však pojedete přes Švýcarko i cestou tam, tj. Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap - Sisteron - Aix-en-Provence - Marseille, ušetříte ve Francii € 23,80, což už je úspora € 26,90. Ubytování na řádově dny doporučujeme hledat na Booking. Pokud Vám nedělá problém cestovat autem a plánovat si pobyt a výlety, je to určitě levnější varianta a přinese Vám svobodu v rozhodování v otázce itineráře i případných změn.
# 05.04.2017, 23:40.Chtěl bych se zeptat na cestu do Velizy, přibližně 20 km jihozápadně za Paříží. Chceme jet v pěti lidech, někdy na přelomu letních prázdnin autem s LPG. Jsme z Havířova, ale nejspíše přespíme u příbuzného v Praze a ráno vyjedeme z Prahy, tím ušetříme pár hodin. Je lepší jet přes víkend nebo v týdnu? Bohužel jsem na řízení sám, ale již jsem strávil 12 hodin za volantem + nějaké přestávky, takže by to neměl být problém. P.S.: Mám zatmavená skla a v televizi strašili, že v rámci teroristických opatření může policie auto nechat odstavit. Nemáte nějaké informace i o tomto, prosím? S pozdravem Pavel z Havířova.
Na přelomu prázdninových měsíců je lepší cestovat od neděle do pátku než od pátku do soboty. Ohledně skel viz naše odpověď ze dne 16.01.2017, 18:19.
# 03.04.2017, 12:07.Moc mě zaujaly vaše stránky a chtěla bych vás poprosit o radu. Chystáme se s manželem na cestu autem Audi A5 do jižní Francie. Chtěli bychom vyrážet z Litoměřic v Ústeckém kraji 2.7.2017 brzy ráno, abychom byli ještě ten den v Chamonix, kde máme zamluvené ubytování. Tam bychom přespali, druhý den se jeli podívat lanovkou na Aiguille du Midi a následně pokračovali do dalšího ubytování - 3.7.2017 v Cannes. Chtěla bych se zeptat, jaká je dle vašeho názoru nejekonomičtější cesta? Zvažovali jsme, že bychom do Chamonix jeli přes Rozvadov a potom pouze přes Německo, abychom se vyhnuli poplatkům ve Švýcarsku. Dále prosím o radu, zda z Chamonix se vyplatí jet už pouze přes Francii nebo přes Itálii, jelikož Google Mapy nabízejí jako nejrychlejší trasu tu italskou. Naši trasu po jižní Francii zakončíme posledním ubytováním v Béziers, odtud chceme navštívit Carcassonne a následně jet směr Česká republika s poslední zastávkou v Besançonu, kde bychom přespali a potom už jeli domů. Budu moc vděčná za jakoukoli vaši radu či doporučení ohledně této cesty. Děkuji moc. Jana.
Cesta mimo Švýcarsko se Vám vyplatí, pokud pojedete mimo dálnice. Plně dálniční varianta přes Francii je dražší. Co se trasy přes Itálii týče, je sice rychlejší, poplatkově ale neúměrně vysoká. Hned na francouzsko - italské hranici zaplatíte průjezd tunelem pod Mont Blanc ve výši € 43,50, následně mýtné v Itálii ve výši € 58,30. Jeďte na Grenoble a Gap, následně Napolenovou cestou do Cannes.
# 21.03.2017, 07:09.Tak jsme doma. Cesta do Less Orres přes St. Moritz, Lecco a Milán byla bez problémů. Časově se trasa Švýcarskem trochu natáhla - pár autobusů a komplikovanost je předjíždět, ale jinak super. Cesta z Brna od 23:00, na dálnici byla tma a ráno bylo alespoň na co se dívat. Poplatky za italskou stranu - cesta tam celkem € 29,70, platba celkem 5x, cestou zpět to bude o něco víc, ještě to nemám na výpisu. Cesta domů obráceně, odjezd kolem 10:00, zajímavá trasa přes den a dálnice zase na noc - kromě italské. Tady byl asi největší problém u Milána, nemají dobře značenou trasu na Lecco, trochu jsem to musel hledat. Navigace selhala a vedla nás na Como a netuším proč, když jsem jenom otočil pořadí průjezdných bodů. Když odečtu přibližný čas přestávek, nebudu se moc lišit časům od plánovače Google. Patrik.
Děkujeme za cenné informace.
# 11.03.2017, 20:20.Mohu poprosit o zlatý střed cesty z Prahy do Nice? Popis cesty a na kolik nás vyjdou poplatky? Cestu jsem tady už našla, jen starší odpovědi, tak prosím o aktuální. Ale hlavní dotaz mám ohledně stanic CNG. Ve Francii u Nice jsem našla jen jednu, nemáte více informací? Děkuji. Pěkný večer. Míla.
Vaše optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Norimberk - Ulm - Bregenz - Chur - Lugano - Como - Milano - Tortona - Savona - Sanremo - Nice. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,24), v Itálii zaplatíte na mýtném € 33,60 a ve Francii € 2,40. To samé při cestě zpět, celkem tedy € 109,24. Přes Brenner by Vás to vyšlo na € 144,10, při cestě na více jak 10 dnů na € 153,00. Jen přes Německo a Francii na € 145,00, ale navíc ještě podstatně delší trasa. CNG čerpací stanice po cestě si můžete nechat zobrazit na GibGas. O CNG v okolí Nice nemáme informace. Pokud máte na mysli čerpací stanici CNG u Valbonne, konkrétně na D103, tak jsou na ni ohlasy takové, že nebývá v provozu.
# 07.03.2017, 22:37.Plánuji jet z Prahy do Nimes a optimalizuji náklady. Mnoho kalkulátorů, mnoho odpovědí. Poradíte mi prosím cenově nejlepší variantu cesty? I třeba, zda se nejdražší část dálnice, např. 60 km s mostem, dá objet po neplacených úsecích. Mnohokrát děkuji. Marek.
Nevíme, o které nejdražší části dálnice - 60 km s mostem - na trase Mulhouse - Nimes píšete. Na této trase je mýtné rovnoměrně rozloženo a žádný z úseků výrazně nevybočuje z průměru € 0,085 za km. Objízdné trasy jsou popsané v našich otázkách a odpovědích. Vhodná je spojka N83 mezi A36 a A39 od Besancon, od Lyonu po Orange potom N7.
# 05.03.2017, 23:32.Pane Řehůřku, prvně bych chtěl pochválit Váš web a ocenit Vaše cestovatelské zkušenosti. Mohl bych Vás poprosit o radu pro cestu do jižní Francie? Přesněji do střediska Orcieres? Pojedeme čtyři osoby, Renault Traffic, za 14 dní. Prošel jsem snad dva roky stare Otázky a odpovědi a našel Vaše doporučení z Brna, kde jste uvedl, že byste jel přes Brno, Prahu, Mnichov, Bregenz a Milano. Nikde se však nemohu dočíst, zda je reálné jezdit trasu Brno, Praha, Karlsruhe a dále buď přes Švýcarsko popřípadě Francii. Jelikož je příjezdová cesta do Orcieres ze západu, není nejvhodnější varianta přes Karlsruhe a švýcarskou Ženevu? Ať počítám jak počítám, cenově mě to vychází vše téměř stejně. Doporučil byste tedy jako nejlepší cestu Brno, Praha, Mnichov, Bregenz, Milano a Torino? Mnohokrát děkuji za odpověď. S pozdravem Tomáš.
Každá naše odpověď je individuální vztažena na konkrétní podmínky konkrétního cestovatele. Hodně rozhoduje termín ve kterém jede, preference rychlosti, vzdálenosti, ceny, aktuálnost počasí, někdo nechce jet přes Švýcarsko, jiný přes Itálii, další chce jet jen po dálnici, atd. Trasa z Brna na Rozvadov, Karslruhe, Basilej a Ženevu je vhodná, především v zimních měsících bezproblémová, poplatkově i levnější než přes Milano. Cesta přes Bregenz a Milano za předpokladu objetí kousku rakouské dálnice vychází na roční dálniční švýcarskou známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,40) a na mýtném v Itálii na € 37,60. Za oba směry tedy na € 112,60. Výše popsaná trasa vychází kromě švýcarské roční dálniční známky na € 28,70, celkem tedy na € 94,80. Trasa mimo Švýcarsko přes Francii vychází celkem na € 113,60 + delší vzdálenost. Uvedené ceny jsou pro dodávku. Nicméně už i dříve jsme Vámi uvedenou trasu doporučovali. Možná jste si také přečetl sérii odpovědí zakončenou odpovědí ze dne 03.02.2015, 15:28, to ale bylo celé trochu jinak ...
# 05.03.2017, 19:43.Pane Řehůřku, obracím se na Vás s prosbou o radu na cestu do Francie. Vyjeli bychom z Opavy kolem 18:00 hodin. Uvažovali jsme o cestě přes Innsbruk, kde bychom někde přespali ve stanu a v autě. Jedeme tři dospělí a tři děti. Manžel je řidič a nemůžeme jet celou noc, maximálně do 2:00 a potom přestávka. Druhý den bychom pokračovali. Uvažovali jsme na Janov, kde bychom si zaplatili opět jednu noc v hotelu. V dopoledních hodinách bychom chtěli dorazit do Monte Carla. Poraďte nám třeba lepší cestu s možností přespání a také ceny poplatků za mýtné a dálnični poplatky. Dáme na Vaši radu, pokud bude finančně a časově výhodnější. Moc děkuji. V.
Trasa Opava - Olomouc - Brno - Mikulov - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Monte Carlo, popř. alternativa přes Salzburg - Innsbruck - Brenner, je finančně dost náročná. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 8,90, v Itálii zaplatíte na mýtném € 65,90 a ve Francii v tom krátkém úseku bez poplatku. Za oba směry tedy zaplatíte € 149,60. Brennerská varianta při téměř stejné vzdálenosti na € 148,20. Předpokládáme, že jedete na více jak na deset dnů. V opačném případě odečtěte € 8,90 za druhou rakouskou dálniční známku. Výrazně levněji Vás vyjde následující trasa: Opava - Olomouc - Brno - Praha - Rozvadov - Mnichov - Bregenz - Chur - Lugano - Como - Milano - Tortona a dále jako v předchozí variantě. Kousek rakouské dálnice objeďte přes Bregenz. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,40), v Itálii zaplatíte na mýtném € 33,60 a ve Francii bez poplatku. Celkem tedy za oba směry € 104,60. Tedy o € 43,60 méně než v brennerské variantě. Trasa je delší o přibližně 100 km v jednom směru. Přespat v autě můžete na odpočívadle na parkovišti na dálničním servisním místě, rozdělávat stan však nedoporučujeme. Kempovat ve volné přírodě a na veřejných prostranstvích je téměř po celé Evropě zakázané. Podle počtu osob je možné, že máte dodávku. V tom případě se v první variantě zvedne mýtné v Itálii o € 4,90 v jednom směru, ve druhé variantě o € 4,20 v jednom směru.
# 05.03.2017, 12:05.Přečetl jsem asi všechna témata a doporučení na cestu do lokality Les Orres, ale uvažuji o trase, která v doporučovaných není. Jsem na vážkách, proto se raději chci zeptat, co si o tom myslíte, zda to není z nějakého důvodu, který nevidím, nevhodné. Pojedeme z Brna do Les Orres. Jako nejvýhodnější mě vychází trasa Mikulov, St. Polten, Salzburg, Innsbruck, Brenner, Trento, Miláno, Toríno, Briancon, Les Orres. A tady bych chtěl vynechat Brenner a Trento a jet v Rakousku až přes Landeck a střihnout to Švýcarskem - Ramosch, Zernez, St. Moritz, Bregaglia a opět do Itálie - Miláno a po původní trase pokračovat dál. Podle navigace je to o přibližně hodinu delší, ale počítám, že bych trochu změnil stereotyp dálnice za vyhlídkovou trasu. Není hlavním cílem ušetřit za poplatky. Děkuji za odpověď. Patrik.
Těch tras je samozřejmě hodně a vždy je to kompromis mezi cenou, časem a kvalitou tras. Dalším faktorem je cestovatelský zážitek a v neposlední řadě v zimě sjízdnost silnic. V případě cesty v zimním nebo časným jarním obdobím je na Vaší trase místem, kterému je třeba věnovat pozornost, Malojský průsmyk - Maloja Pass (1815 m). V zimě bývá standardně otevřený, ale při vydatném sněžení se může stát nesjízdným a dočasně být uzavřen. I když tomu v současné době nic nenasvědčuje, doporučujeme těsně před cestou toto místo prověřit. Dalším horským přechodem je Col de Montgenevre (1850 m) na přechodu z Itálie do Francie. Ten ale bývá obecně dobře sjízdný.
# 04.03.2017, 18:13.Chci se zeptat na cenově výhodnou a však jednu z nejhezčích cest, myšleno krásné okolí, kde je co vidět, možnost zastavit a něco navštívit, na trase z Ostravy do St. Tropez obytným autem do 3,5 tuny. Čas nehraje roli, jde o to, užít si cestu a v obytňáku můžeme klidně cestou přespat, když bude potřeba. Odjezd buď začátkem června nebo až v září, nejlépe se vyhnout velkým kolonám. Pokud budete znát nějaký hezký kemp v okolí pláže Pampelonne, budu rád za tip. Děkuji za odpověd. Marek.
Pěkných tras do Saint Tropez je hodně, ať už přes Itálii, Švýcarsko nebo Německo a Francii. Zde je jeden tip: Ostrava - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - La Route Napoleon - Cannes - Saint-Tropez. Na této trase zaplatíte švýcarskou roční dálniční známku v ceně CHF 40,00, ve Francii už můžete jet mimo dálnice. Náš tip na kemp: Les Tournels.
# 03.03.2017, 12:13.Chystáme se v polovině března na cestu z Prahy do lyžařského střediska La Toussuire. Ráda bych Vás požádala o radu, jaká je nejlepší trasa v tomto období, kolik se zaplatí na mýtném? Děkuji předem za Vaši vstřícnost. Eva.
Vaše optimální trasa je následující: Praha - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - A43 - exit 27 Saint Jean de Maurienne - La Toussuire. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,47) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 21,30. Švýcarsku se můžete vyhnout přes Mulhouse, Besancon, Dole, A39, D1504, Chambery. Celkem za oba směry ušetříte na poplatcích € 8,67, najedete však celkem o 134 km více, což je víceméně ta úspora.
# 03.03.2017, 08:29.Mám dotaz na cestu do Saint Tropez. Chceme jet v květnu s autokaravanem, ale bojím se delších tunelů. Je nějaká možnost se tunelům vyhnout? Jedeme z Prahy. Děkuji. Zdravím. Jiřina.
V tom případě jeďte trasu přes Německo. Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Lyon - Valence - Orange - Aix-en-Provence - Saint-Tropez. Je to asi o 200 km delší trasa, vyřeší ale Váš problém.
# 20.02.2017, 13:39.Mám dotaz ohledně cesty do jižní Francie, do města Hyéres. Našel jsem zde varianty z Karlsruhe přes Lyon, dále přes Brener a Milano a také přez Švýcarsko - Chur a dále Como, Miláno. Ještě vidím v mapě možnost jet z Basel na Bern, a potom na Lyon a dále na jih. Co si myslíte o této variantě ohledně časové náročnosti a ceny poplatků? Děkuji za případné doporučení trasy z Karlovarska. Co nejlevněji a nejrychleji po dálnici s VW Transporterem. S pozdravem Luděk.
Varianty tras, tipy a ceny v našich otázkách a odpovědích jsou vždy šité na míru pro konkrétní případ, tj. odkud cestovatel jede, zda se bude vracet stejnou cestou, zda preferuje rychlost nebo cenu, v jakém jede termínu, jaký má automobil atd. Ve Vašem případě cesta přes Německo a Francii vychází na € 98,80, celkem tedy tam i zpět na € 197,60. Přes Basilej, Bern, Ženevu, Lyon na € 77,40 + CHF 40,00 (€ 37,56) za roční švýcarskou dálniční známku, celkem tedy € 192,36. V tomto případě se to nevyplatí. Pokud chcete jet přes Švýcarsko, doporučujeme pokračovat ze Ženevy na Annecy, Grenoble, Gap, Sisteron, Aix en Provence. V tomto případě kromě švýcarské dálniční známky zaplatíte ve Francii na mýtném € 44,05, celkem tedy € 125,66. Trasa přes Švýcarsko, Como a Ligurskou riviéru by Vás vyšla na švýcarskou dálniční známku, v Itálii na € 37,80 a ve Francii na € 27,30. Celkem tedy na € 167,76 za předpokladu že u Bregenz objedete rakouskou dálnici. Ceny jsou pro Váš typ automobilu. Pokud pojedete v prázdninových termínech, může být trasa přes Švýcarsko vhodným řešením. Teoreticky je o 2 hodiny delší, vyhnete se však dopravní špičce na francouzské dálnici, především v okolí Lyonu a dále směrem na jih.
# 06.02.2017, 23:31.Píši vám s dotazem, na který asi nebude jednoduché odpovědět. Jsem milovníkem francouzské kultury, umění, jídla, jazyka. Ale nikdy jsem neměla možnost vycestovat do Francie. Velmi ráda bych absolvovala návštěvu Francie, nejlépe s batůžkem na zádech a foťákem v ruce, ale bojím se, že nemám dostatečné zkušenosti. Říkala jsem si, že první by bylo vhodnější využít nějaký poznávací pobyt a následně se do Francie vydat na vlastní pěst. Ráda bych se proto zeptala, co pro takovou cestu je nejlepší naplánovat a nachystat? Jaké dopravní prostředky využít při cestě do Francie, kde se ubytovat na co si dát pozor? Nějaké základní údaje zkušené osoby. Problém by asi byl, kdybych jela sama, ale i přesto jsem ochotna to absolvovat. Děkuji za odpověď. S pozdravem Pavla.
V první fázi, kdy se chcete dostat do Francie na poznávací zájezd, doporučujeme tento vyhledat přes nějakou agenturu, která soustřeďuje nabídky cestovních kanceláří a agentur - např. přes Invia nebo Dovolená. Vše Vám potom naplánuje konkrétní organizátor zájezdu. Při cestování na vlastní pěst je třeba si sestavit podrobný itinerář. Do výchozího místa se asi nejlépe dopravíte autobusem, nejlépe Eurolines. Na místě se potom můžete dopravovat vlaky, které patří ve Francii k nejlepším na světě. Jízdní řády najdete na SNCF. Na větší vzdálenosti i autobusem Flixbus. Co se ubytování týče, je to už hodně individuální - buďto v kempech nebo v levnějších hotelech. Ve Francii je hodně rozšířený řetězec F1. Ceny a nabídku v konkrétních lokalitách najdete na Booking. Zdrojem základních informací jsou stránky MZV - Státy a území / Francie - Cestování.
# 29.01.2017, 16:23.Jste velice laskav. Děkuji. Ještě prosím o drobnou radu. Vyplatí se jet autem nebo máme jet do Francie raději zájezdovým autobusem? Jezdil jsem po Španělsku autem, je to podobné, ale nebylo to moc jasné vyhýbat se mýtným branám. Ještě prosím, nevíte náhodou o dobrém ubytování kolem Avignonu? Rádi bychom také jeli do Saint Tropez. To budeme muset jet asi také po dálnici. Děkuji za odpověď. Jan.
Vlastní automobil Vám poskytuje vždy svobodu v cestování. Nejste vázán programem. Ten svůj můžete kdykoliv změnit podle potřeby. To je samozřejmě vyváženo vyšší cenou, která však klesá s počtem osob. U autobusového zájezdu je cena dopravy konstantní. Cestování po Francii není podmíněno dálnicemi. Vždy máte možnost volit nezpoplatněnou alternativní cestu. Hodně těchto tras je popsaných v těchto našich otázkách a odpovědích. Je to však pomalejší a méně pohodlné. Na druhé straně levnější. Náš tip na ubytování je Hotel F1 Avignon Nord, v centru města Hotel F1 Avignon Centre Courtine. Do Saint Tropez je lepší jet po dálnici. Není to ani výrazně nákladné - mýtné z Avignonu vychází na € 13,90.
# 29.01.2017, 12:21.Velice prosím o radu. Chceme jet autem do Francie. Nemohu se dopočítat, jak je to s mýtným. Pojedeme osobním autem přes Německo a poté dolů do Avignonu. Je možné poradit, zda máme jet po dálnicích a kolik by stály poplatky? Kolem Avignonu, v okolí, se jezdí také po dálnicích? Myslím do Arles, Gordes, Camargue aj. Děkuji velice za odpověď. Jan.
V Německu se dálnice neplatí. Na trase Mulhouse - Avignon je vhodné jet po dálnici. Doporučujeme od Dole zvolit východní větev, tzn. A39, A40, A42, A432, A43, A46, A7. Mýtné Vás vyjde na € 51,90. Kolem Avignonu samozřejmě vedou také placené dálnice. Na kratší vzdálenosti už je výhodnější jezdit po silnicích označených N, popř. D. Avignon - Arles: D2, D90, D15. Arles - Camargue: D570. Avignon - Gordes: N7, D900D15, D2.
# 18.01.2017, 21:27.Děkuji za odpověď. Řeším, zda si vzít s sebou lyže a po prohlídce se ještě sklouznout, nebo se jít projít městečkem. Pochopila jsem správně, že pokud zakoupím skipas na celou oblast, tak je v ní zahrnuta i lanovka na prohlídku - vstup? Je možné vše platit platební kartou jako všude jinde? Děkuji mnohokrát za informace a přeji pěkný zbytek večera. Jolana.
V informacích v ceníku lanovky je uvedeno, že zpáteční jízdenka stojí € 60,00 a Mont Blanc Unlimited na 1 den stojí € 62,00. Z toho vyplývá, že ho použít lze. Všechny pokladny by měly přijímat hotovost i platební karty (VISA / Mastercard). Týká se to dolních pokladem. V cílových stanicích ve vysokých nadmořských výškách nemají čtečky.
# 17.01.2017, 22:34.Nevím, zda takto mohu vznést dotaz. Ale nevím, nikde jsem se nedočetla, zda po návštěvě Aiguille du Midi si stihnu ještě zalyžovat. Například Brevent nebo prohlídka je na delší dobu a potom návrat rovnou zpět do Cervinia. Děkuji eventuálně za odpověď. Jolana.
Počítejte s cestou minimálně dvě hodiny. Pokud budeme počítat čas odjezdu zpět v 16:30, kdy v březnu končí lanovka z Chamonix na Aiguille du Midi, dostanete se do Cervinia v 18:30, ale spíše počítejte minimálně v 19:00. Na lyže se dostanete tak ve 20:00, což je na večerní lyžování. Doporučujeme tedy vyjet z Cervinia co nejdříve, v březnu začíná lanovka jezdit v 8:10, první je nahoře v 8:30. Lanovka na Le Brevent jezdí v březnu od 8:50 do 17:15. Pěší vzdálenost mezi dolními stanicemi lanovek (na Aiguille du Midi a Le Brevent) v Chamonix je přibližně 1 km. Centrální parkoviště je 200 m od lanovky na Aiguille du Midi.
# 17.01.2017, 19:25.Při cestě z Cervinia do Chamonix nás čekají jaké náklady s cestou, prosím? Je tato trasa v březnu povětšinou dobře průjezdná? Děkuji za odpověď. Jolana.
Na italské dálnici zaplatíte mýtné ve výši € 12,50 (to samé při cestě zpět), za průjezd tunelem Mont Blanc zaplatíte z italské strany € 44,20, zpáteční ticket stojí € 55,20 s platností 7 dnů. Ceny jsou za osobní automobil. Trasa je i v zimě udržovaná.
# 17.01.2017, 18:31.Předem děkuji za odpověď. Rád bych se ještě zeptal. Mohou vozidla s LPG jezdit tunely ve Francii?
V tunelech na dálnicích by neměl být problém, stejně jako jinde v Evropě - např. Rakousko, Itálie. O zákazu víme v Eurotunelu a v Tunnel Duplex A86 u Paříže. Např. v tunelu pod Mont Blanc je podle našich informací potřeba nahlásit, že Vaše vozidlo jede na LPG. To však neznamená, že na nějaký zákaz narazit nemůžete. Na LPG nejezdíme, takže konkrétní informace nemáme.
# 17.01.2017, 10:52.Pane Řehůřku, prosím, jaká je nejlepší trasa v tomto období ze Zlína do Pra Loup? Kolik se zaplatí na mýtném? Děkuji mnohokrát za Vaši vstřícnost. Ingrid.
Viz naše odpověď ze dne 02.01.2017, 15:18. Podle zvolené varianty upravte samozřejmě případnou cestu ze Zlína přes Rakousko.
# 16.01.2017, 18:19.Mohu cestovat do Francie se zatemněnými okny? Zadní a páté okno. Děkuji za odpověď. Jiří.
Pokud zasklení Vašeho automobilu odpovídá naší vyhlášce 341/2014 Sb., neměl by být problém i ve Francii. Samozřejmě doporučujeme používat pouze schválené fólie a instalované firmou, která provedené úpravy označí na jednotlivých sklech odpovídající schvalovací značkou a která Vás vybaví odpovídajícím osvědčením. Podle našich informací platí ve Francii od 1. ledna 2017 nová vyhláška 2016-448, která tento problém upravuje.
# 02.01.2017, 15:18.
Chtěl bych Vám ještě jednou poděkovat za loňskou super radu. Cesta klapla přesně podle Vaší předpovědi. Rád bych Vás letos poprosil o radu ohledně cesty z Plzně do francouzského střediska Val d' Allos - Pra Loup osobním automobilem v polovině března 2017. Prosíme o doporučení nejvhodnější cesty. Máme jet přes Itálii nebo raději Švýcarsko? Eventuálně prosím o odhad ceny mýtného. Předem moc děkuji. Petr.
Trasy jsou popsané včetně poplatků v odpovědi ze dne 01.11.2016, 19:47. Ve variantách přes Gap pokračujte po N94, D954 a D900 do Pra Loup, stejně tak ve variantách přes Briancon (po N94 z opačného směru).