/ / Reporáže z cest / Tyrolsko 2008 / Cesta domů
Po snídani jsme naložili zavazadla do auta, podívali jsme se naposledy na vrcholy Kitzbüheler Horn a Wildseeloder a vydali jsme se na více jak 500 km dlouhou cestu napříč Rakouskem. Z Fieberbrunnu jsme jeli údolím Pillerseetal po Pillerseestraße. Projeli jsme přes St. Jakob in Haus a za ním kolem lanovky na Buchensteinwand, cíle našeho čtvrtečního výletu. Pokračovali jsme přes St. Ulrich am Pillersee a kolem Pillersee, které jsme si obešli v sobotu. Po přejezdu Grießelbachu jsme zavzpomínali na úterní výlet k Teufelsklamm. Dojeli jsme do Waidringu, nad kterým dominoval vrchol Steinplatte, cíl našeho čtvrtečního výletu. Odbočili jsme na silnici č. B178, která nás dovedla údolím Strubtal na hranici Tyrolska a Salcburska, do sedla Pass Strub (675 m). Projeli jsme 1859 m dlouhým Lärchbergtunnelem a pohledem zpět jsme viděli vrcholy ze středečního výletu Schmidt-Zabierow Hütte.
Kolem Unkenu jsme projeli 1498 m dlouhým Achbergtunnelem a o kousek dál jsme překročili rakousko-německou hranici, odkud jsme pokračovali po silnici B21. Projeli jsme 483 m dlouhým Wendelbergtunnelem a pomalu jsme se blížili k lázeňskému městu Bad Reichenhall, proslulému svými solnými prameny. U Pidingu jsme se napojili na dálnici A8, která nás dovedla zpět do Rakouska. Vrcholy Gaisberg (1287 m) a Schwarzenberg (1334 m) nám dávali vědět, že se blíží Salzburg. Jeho centrum jsme objeli po dálnci A1, která nás směrovala k Solné komoře. Ta nás přivítala majestátnými vrcholy Drachenwand (1176 m) a Schafberg (1782 m). Projeli jsme kolem jezer Mondsee a Attersee a směřovali jsme ke křižovatce dálnic A1, A8 a A9. Za ní jsme už mířili k hornorakouskému Linzi, který jsme objeli z jižní strany.
Po dálnici A1 jsme pokračovali směrem na Vídeň. U města Enns jsme přejeli stejnojmennou řeku a současně hranici mezi Horním a Dolním Rakouskem. Pohodlná dálnice se třemi pruhy nás rychle přenášela směrem k Vídni. Ještě jsme si stihnuli prohlédnout zdálky monumentální klášter Melk a za chvíli jsme sjížděli z dálnice na sjezdu č. 41 St. Christophen. Po nájezdu na silnici B19 nás už z dálky zaujal hrad Neulengbach s mnoha vyhlídkovými věžemi postavený na skalnatém výběžku nad stejnojmenným městem. Byl založený v roce 1189. Při průjezdu městem jsme obdivovali 187 m dlouhý Laabenbachviadukt. Byl postavený v letech 1856 až 1857. Jedná se o obloukový železniční most. Koncem druhé světové války byl částečně zničený, následně v letech 1945 až 1948 zrekonstruovaný.
Po silnici B19 jsme dojeli do Tullnu, který nás už poněkolikáté uchvátil svými nádhernými kruhovými objezdy. Přes Dunaj jsme přejeli po mostu Rosenbrücke. Základní kámen položili v červnu 1992. Do provozu byl uvedený v prosinci 1995. Most je dlouhý 440 m, hlavní rozpětí měří 176 m, široký je 17 m a pylon má výšku 71 m. Pokračovali jsme přes Stockerau a Korneuburg, kde jsme se napojili na silnici B6. Ta nás dovedla do Ernstbrunnu, odkud jsme pokračovali po silnici B40 do Mistelbachu. Město leží na řece Zaya a poprvé bylo zmíněno už v roce 1130. Nocoval v něm Rudolf I. Habsburský před bitvou na Moravském poli. Pokračovali jsme dál přes Wilfersdorf, Großkrut a Reintal k rakousko-české hranici. Na tomto úseku nás zastihla bouřka a silný liják. Hranici jsme přejeli už bez deště na hraničním přechodu Reintal / Poštorná.
Za Břeclaví jsme se napojili na dálnici D2, která nás dovedla do Brna, kde jsme v hypermarketu Tesco nakoupili zásoby na nejbližší dny a po dálnici D1 jsme pokračovali domů. Unavení, ale spokojení jsme se už těšili na další dovolenou, kterou jsme měli naplánovanou za necelé dva týdny na italském Garganu.
Fotogalerie: Cesta domů